Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMRH Sam-kode KSB-10039 Rig-Maskine Galease Brugstype LST
BRT 61 NRT 48 / 47,72 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1873 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by Trondheim Byg.land Norge
Dimension Dybde i last 8,8 feet (kend.) Maskine Sejl. Galeaserigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn L.P. Bennetsen / Bennetzen, 1907-1908.
Reg.by Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra HALOGALAND (No.) Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1904 til Kaptajn L.P. Bennetsen / Bennetzen, Rudkøbing, fra Norge. Rederi
før - efter
Solgt 1908-03-30 til kaptajn Nils Thorsson, Skillinge Sv., men i kilden (3489) er køberen Kaptajn Jeppesen, Skillinge.
ReferencerKSB-08-0030. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-08-0030) KSB salgsdokument. (Flg. 1907, p.74). (ELI) (ID=3489) p.18: Skibet var strandet ved Åsø på Langeland og kondemneret og købt af Bennetzen. Flotbragt og slæbt til Boas i Rudkøbing for rep. og omrigning til jagtgalease. (Søulyk.) 1904 p.32: Kollision i Kielerfjorden med tysk orlogsskib, avisodamper, PFEIL, der i søretten fik skylden.
Tidligste år
 
1908 Seneste år
 
1908
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10039