Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 6302 | Skibsnavn | AMOR | ||||
Kend.bogstav. | NMRH | Sam-kode | KSB-10039 | Rig-Maskine | Galease | Brugstype | LST |
BRT | 61 | NRT | 48 / 47,72 | DW | - | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | - | Byg.nr. | - |
Byg.år | 1873 | Værft | Skibsbygmester ikke fremfundet. | Byg.by | Trondheim | Byg.land | Norge |
Dimension | Dybde i last 8,8 feet (kend.) | Maskine | Sejl. Galeaserigning. | ||||
Teknik | Mat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master. | ||||||
Person-info | Kaptajn L.P. Bennetsen / Bennetzen, 1907-1908. | ||||||
Reg.by | Rudkøbing | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | HALOGALAND (No.) | Omdøbt til | - |
Rederi | Indfl. 1904 til Kaptajn L.P. Bennetsen / Bennetzen, Rudkøbing, fra Norge. | Rederi før - efter | Solgt 1908-03-30 til kaptajn Nils Thorsson, Skillinge Sv., men i kilden (3489) er køberen Kaptajn Jeppesen, Skillinge. | ||||
Referencer | KSB-08-0030. ORG-N. | H&S registr. | H&S 1996:1227. | ||||
Bemærkninger | (H&S 1996:1227 = KSB-08-0030) KSB salgsdokument. (Flg. 1907, p.74). (ELI) (ID=3489) p.18: Skibet var strandet ved Åsø på Langeland og kondemneret og købt af Bennetzen. Flotbragt og slæbt til Boas i Rudkøbing for rep. og omrigning til jagtgalease. (Søulyk.) 1904 p.32: Kollision i Kielerfjorden med tysk orlogsskib, avisodamper, PFEIL, der i søretten fik skylden. | ||||||
Tidligste år | 1908 | Seneste år | 1908 |
Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10039