Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHLG Sam-kode KSB-10041 Rig-Maskine Skonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 153 / 152,79 NRT 131,36 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0022
Byg.år 1895 Værft Skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Saugskær. Bilbrev 1895-11-04. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 10,9 feet (kend.) 95,8 x 22,8 x 10,6 feet (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 3-m.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, 3 master. Klipperbygget.
Person-infoKaptajn P.C. Jørgensen, 1909. Kaptajn T. Petersen, 1916-1917. Kaptajn C. Meyer (Flg. 1918). Kaptajn P.C. Jørgensen, 1920. Kaptajn Rasmussen, 1920 til forliset.
Reg.by Svendborg / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi på Thurø ved skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen og endnu 1909. Solgt 1916-08-03 til Duen A/S, København, ved K. Bartholdy, men hjs. Thurø, Svendborg. Rederi
før - efter
Solgt 1918-05-10 Københavns Skibssalgs-Bureau. Solgt 1918-05-29 til Petersen & Jensen, Svendborg. Ejer 1920 R.S. Hansen, Thurø. Forlist 1920 på Orkneyøerne (illustr.) i (Udklip).
ReferencerKSB-08-00-0032. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-08-00-0032) KSB salgsdokument; (Flg. 1918, p.104). (ELI) (Udklip) Fartøj, spec. Forliset 1920. (Malling) Forlist 1920-02-16 på rejse fra Portmadoc til København ved stranding på Orkneyøerne. (Søulyk.) 1900 p.30: To mand druknet 1900-12-31 i Nordsøen, skyllet over bord. (Søulyk.) 1905 p.26: Grundstødt 1905-04-11 på Kbh.'s red. (Søulyk.) 1920 p.25. (BogID3502) p.12: Detaljer. (ID=491) p.252. (ID=3486) p.147: Ved forliset blev besætningen bjærget ved egen hjælp. (StD-3) p.289. (ID=491) p.275: Data. (Fred.) p.171 A-Cå: Data.
Tidligste år
 
1895 Seneste år
 
1920
Reference : Salgsdokument for skibene:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10041