Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRDT Sam-kode KSB-10050 Rig-Maskine Skonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 121 NRT 95 / 94,28 DW 180 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0005
Byg.år 1909 Værft J. Ring Andersen Staalskibsværft (byg.nr. indgår i Svendborg Værft). Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 87,2 x 21,6 x 7,9 feet (kend.), dybde i last 7,9 feet. Maskine Sejl. Skonnertrigning. + Diesel 40 HK Houmøller motor (ved forliset).
TeknikMat. stål, 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn N. Hansen (Flg. 1913). Kaptajn A. Jensen (Flg. 1915-1916). Kaptajn N. Arnesen (Flg. 1917). Kaptajn Poul de Hemmert-Hennetved, Fr.berg, omkom ved forliset.
Reg.by København / Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til H.P. Duus, København (1912). Rederi
før - efter
Solgt 1912-11-00 direktør Boie Fritz Rasmussen, Sakskøbing. Solgt 1913-04-21 til Sejlskibs-Selskabet Scandia A/S ved konsul C. Breinholt, Esbjerg. Solgt 1916-08-08 William Archer, Larvik, No. Solgt 1916-08-29 Rederiaktieselskabet Dragør, København, ved K. Kiær.
ReferencerKSB-08-0052. F1. H&S registr.H&S 1996:1227. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-08-0052) KSB salgsdokument 1912-11-00. (Flg. 1913). (Krigsforlis 1914-1918) Nr. 247: Forlist 1918-07-26 sænket af tysk kanonild i Atlanten på rejse fra Reykjavik til Barcelona med klipfisk. 5 søfolk omkom. Kokken blev efter 2½ time i vandet bjærget om bord i ubåden, hvorfra han 3 uger senere blev optaget af svensk fiskekutter NEUTRAL og landsat 14. august i Lysekil. (Fred.) p.560 + (Fred.JL) nr.II/19.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1917
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10050