Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPGT Sam-kode SAM-0489 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 768 NRT 462 DW 1100 + 100 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602461 Byg.nr. 0424
Byg.år 1905 Værft Howaldtswerke AG. Afløb 1905-04-02. Afleveret 1905-05-04. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 196,9 x 32,1 x 12,7 / 15,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 125 nHK, 600 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 9 knob. Mat. stål, 2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-infoKaptajn P.V. Sonne, 1917 ved forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra IØRGEN JENSEN Omdøbt til -
Rederi Solgt 1907-05-25 R. DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1917-08-27 på rejse fra Newcastle til Nakskov. I konvoj på Nordsøen torpederet fra tysk ubåd, U-87 på 25 sm ESE for Lerwick.
ReferencerF1. KOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.290. (Mir.) (Flg. 1905) (Søulyk.) 1917, p.10 torpederet 1917-08-27 i Nordsøen, sank omgående, 1 mand omkom. (Krigsforlis 1914-1918) nr.202. Besætningen minus 1 mand blev fra skibets redningsbåde optaget af den konvojerende torpedojager ARAB. Fra Holmengraa, Norge, blev besætningen overført til S/S ELNA af København. Landsat i Bergen.
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1917

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1905 - 1907 IØRGEN JENSEN / JØRGEN JENSEN NPGT B. til Progress D/S A/S, København - Holm & Wonsild, København.
1907 - 1917 NPGT Solgt 1907-05-25 R. DFDS, København.