ID-nummer | 636 |
Skibsnavn | FERRYMAR I |
Kend.bogstav. | OZMV2 |
Sam-kode | SAM-0461 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 3041,40 |
NRT | 1713,51 |
DW | 7225 / 7200 |
Klstr. | - |
BT | 7955 |
NT | 2627 |
IMO | 8207393 |
Byg.nr. | 0409 |
Byg.år | 1983 |
Værft | Frederikshavn Værft. Afløb 1983-01-02. Afleveret 1983-05-27. Bilbrev 1983-04-11. Reg.nr. D-12853. |
Byg.by | Frederikshavn |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 131,71 x 20,12 x 6,162 m (BB) og 122,87 x 19,40 x 11,61 meter (Fred.) |
Maskine | Diesel, 4900 iHK 12-cyl. 4SA MaK motor type 12M453AK. |
Teknik | Fart 15 knob, roroskib, containerskib, 2 dææk, hækport, rampe, maskine agter. 414 TEUs, 765 bilenheder, 1497 meter trailerbaner. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | MERCANDIAN ADMIRAL II |
Omdøbt til | HEIMDAL |
Rederi | B. til Merc Scandia XXXVIII K/S med KR. hos Rederi- & Handels-A/S Mercandia Enterprise, København = skibsreder Per Henriksen. Overført 1988-08-23 til DIS. Næ. 1988-08-23 til FERRYMAR I (OZMV2 D-12853) for charterperiode. |
Rederi før - efter | Næ. 1988-12-00 igen til MERCANDIAN ADMIRAL II. Gik til omb. 1989-01-02 på Dannerbog Værft til bil- & pax-færge i charter til DSB på Storebælt og 1989-06-02 næ. til HEIMDAL og overført til DAS. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.94. (Mir.) (DMA-Reg.) Ommålt 1989-06-02 til BT 9975 og NT 2992, DWt 7200. 2 dæk med i alt 1196 vognbaner til 290 bilenheder og 500 pax. |
Tidligste år | 1988 |
Seneste år | 1988 |