Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMCQ / OXHC Sam-kode KSB-10065 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2023 / 2003 NRT 1235 / 1235 DW 2800 + 200 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601801 Byg.nr. 0223
Byg.år 1902 Værft B&W. Afløb 1902-09-26. Afleveret 1902-12-11 og 1902-12-31. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 280 x 40,3 x 18,8 / 22,6 feet (kend.); Maskine Dampmaskine 215 nHK, 1050 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 9,5 knob. Mat. stål, 1 dæk, 2 master, 4 lastrum, 4 luger, aptering og bro midtskibs, maskine og aptering agter. Udrustet for kultransporter.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til IVALO (Fi.)
Rederi B. til Det Danske Kulkompagni A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1937-04-01 R. til Finska Ångfartygs A/B, Helsinki, Finland, og næ. til IVALO. Solgt til Ivalo Laiva Fartygs A/B - O/Y ved John Dahlberg, Helsinki, uden næ. Solgt 1954 til oph. hos British Iron & Steel Corp., London. Ank. 1954-01-25 til Shipbreaking Industries Ltd., Charlestown for oph.
ReferencerKSB-08-0076. FEN-10-1332. H&S registr.H&S 1996:1227. H&S 2011:0399. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = SB-08-0076) KSB salgsdokument 1937-04-01 for salg til udlandet. (H&S 2011:0399) Konstruktionstegninger. (Fred.) p.629. (Mir.) (FEN-10-1332) Udklip om stranding 1905 ved Hornbæk.
Tidligste år
 
1937 Seneste år
 
1954
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Foto af BRETLAND (I)

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10065