Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCFP / OUIP Sam-kode KSB-10074 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 377 / 391 NRT 214 / 243,44 DW 398 + 59 / 430 + 60 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600108 Byg.nr. 0023
Byg.år 1890 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1890-03-08. Afleveret 1890-05-03. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 141,3 x 22,7 x 10,6 fod (kend.). 149,0 x 24,1 x 10,9 feet (kend.). Maskine Dampmaskine 50 nHK, 240 iHK, 2-cyl. compound type fra værftet.
TeknikFart 8,5 knob. Mat. jern / stål, 1 dæk + partielt mellemdæk, 2 master, 3 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra MAJA Omdøbt til SILDBERIN (Fæ.)
Rederi Solgt 1938-02-12 A. til Kaptajn Børge Bentzen, København (Flg. 1939), og næ. til CHRISTIAN B. Rederi
før - efter
Solgt 1939-03-29 A. til Secunda A/S, København, tvangsauktion. Solgt 1939-05-26, skøde, 1939-06-10 A. til skibsreder Chr. Holm Jacobsen, Thorshavn, og næ. til SILDBERIN. Solgt 1942 til Rederiet Sæfell, Vestmannafjord, og næ. til SÆFELL. Solgt 1948 til Jupiter H/f, Reykjavik, og næ. til OFEIGUR. Oph. 1951 på Island.
ReferencerKSB-08-0094. FEN-04-0527. H&S registr.H&S 1996:1227. H&S 1996:3021. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-08-0094) KSB salgsdokument 1939-05-26 med note: solgt gennem Suensen & Jeppesen. (H&S 1996:3021) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger: 29 tegninger samt 2 breve. (Mir.)
Tidligste år
 
1938 Seneste år
 
1951
Reference : Salgsdokument for skibet:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1890 - 1938 MAJA NCFP / OUIP B. til Østersøen D/S A/S, København. Solgt 1897-06-19 R. til DFDS, København.
1938 - 1951 NCFP / OUIP Solgt 1938-02-12 A. til Kaptajn Børge Bentzen, København (Flg. 1939), og næ. til CHRISTIAN B.