ID-nummer | 6385 |
Skibsnavn | MAJA |
Kend.bogstav. | NCFP / OUIP |
Sam-kode | KSB-10074 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 377 / 391 |
NRT | 214 / 243,44 |
DW | 398 + 59 / 430 + 60 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5600108 |
Byg.nr. | 0023 |
Byg.år | 1890 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1890-03-08. Afleveret 1890-05-03. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 141,3 x 22,7 x 10,6 fod (kend.). 149,0 x 24,1 x 10,9 feet (kend.). |
Maskine | Dampmaskine 50 nHK, 240 iHK, 2-cyl. compound type fra værftet. |
Teknik | Fart 8,5 knob. Mat. jern / stål, 1 dæk + partielt mellemdæk, 2 master, 3 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | CHRISTIAN B |
Rederi | B. til Østersøen D/S A/S, København. Solgt 1897-06-19 R. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1938-02-12 A. til Kaptajn Børge Bentzen, København (Flg. 1939), og næ. til CHRISTIAN B. |
Referencer | KSB-08-0094. FEN-04-0527. ORG-0. |
H&S registr. | H&S 1996:1227. H&S 1996:3021. SR-foto. |
Bemærkninger | KSB salgsdokument 1939-05-26 med note: solgt gennem Suensen & Jeppesen. (H&S 1996:3021) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger: 29 tegninger samt 2 breve. (Mir.) |
Tidligste år | 1890 |
Seneste år | 1938 |