Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPGJ Sam-kode KSB-10075 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1236,29 NRT 795,65 DW 1142 + 118 Klstr. -
BT - NT - IMO 3005812 Byg.nr. 0084
Byg.år 1875 Værft B&W. Afløb 1874-04-12. Afleveret 1875-08-18. Bilbrev 1875-08-13. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 230,8 x 30,1 x 23,2 feet (kend.). Maskine Dampmaskine 170 nHK, 500 iHK, compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 9 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk med fuldstændigt overdæk, stormdæk type.
Person-infoKaptajn G. Gotthardt. Kaptajn Simon Kolster, 1904.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til HALVAR (Sv.)
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1916-02-28 hr. Asgeir Pjetursson, Akureyri, Island, uden næ. Solgt igen 1916 til Stockholm og i 1918 til Malmö og senere flere salg i Sverige og næ. 1921 til HAMMARBY, før forlist 1925-10-25 i Stockholms skærgård ved Biskopsven.
ReferencerKSB-08-0095. SA-1950:1124. Årbog 1988-04. FEN-04-0437. H&S registr.H&S 1996:1227. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-08-0095) KSB salgsdokument 1916-02-28. (StD-3) p.231: Første fra Refshaleøens værft. (H&S SA 1950:1124, 124) Skrue beskadiget 1895 i isen på rejse Pillau til Königsberg. (ELI) (Kartotekskort med arkivoplysninger og avisreferancer). (Søulyk.) kort fra 1894, 1900, 1904, 1905,1909, 1913. (Udklip) Personalia, Mollerup. (Vikingen) 1925 hft. 11 p.11. (Kromann: Fanø-Sømænd) p.225: Redningsaktion 1904. Målebrev København 1883-01-22 på 890,33 NRT. (BOG) Årbog 1988 p.36: Foto lossende i London.
Tidligste år
 
1875 Seneste år
 
1925
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Foto af CHRISTIAN IX

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10075