Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSHT Sam-kode KSB-10078 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 891,45 NRT 517,35 DW 755 + 120 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608947 Byg.nr. -
Byg.år 1880 Værft Kockums Maskinbyggeri = Kockums Mekaniska Verkstads A/B. Afløb 1880-01-23. Afleveret 1880-04-06. Byg.by Malmö Byg.land Sverige
Dimension 221,7 x 28,5 x 15,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 180 nHK, 800 iHK 2-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 11,6 knob. Mat. klink af jern. 2 dæk, awningdæk type / stormdæk. 2 master. 18 pax på 1.kl.
Person-infoKaptajn N.C. Petersen (Flg. 1883). Besætning 23 mand. Kaptajn V.F. Kam, 1919.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Kjøbenhavn-Newcastle A/S, København, ved Charles Kastrup Møller. Solgt 1880-04-21 til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1923-01-24 og 1923-02-01 R. til grosserer Carl Engholm, København, der samme dag videresolgte skibet til Kiel for ophugning.
ReferencerKGH. KSB-08-0099. FEN-04-0444. FEN-04-0650. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1227. SR-foto. H&S 1970:0032. H&S 1973:0697.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-08-0099) KSB salgsdokument 1923-01-24. (Fred.) (FEN-04-0650) Billede af ankomst til København. (Mir.) (KGH-oplysningsmappe) Chartret 1919 af KGH for 3 rejser til Grønland. (H&S 1970:0032) Stik af skibet ved hjemkomsten efter 1887 rejsen til England og Skotland for Rejsestipendieforeningen. (H&S 1973:0697) Skibsliste.
Tidligste år
 
1880 Seneste år
 
1923
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Foto af CONSTANTIN (II)
Reference : Gengivelse af CONSTANTIN (II) ved ankomsten til København.

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10078