Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 6395 | Skibsnavn | DAGMAR | ||||
Kend.bogstav. | - | Sam-kode | KSB-10082a | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | BGS |
BRT | 13,13 | NRT | 7,41 | DW | - | Klstr. | 4 |
BT | - | NT | - | IMO | - | Byg.nr. | 0044 |
Byg.år | 1866 | Værft | B&W. Afleveret 1866-12-28. Bilbrev 1866-12-29. | Byg.by | København | Byg.land | Danmark |
Dimension | 41,0 x 9,8 x 5,5 fod (hovedd.) | Maskine | Dampmaskine 8 nHK - 24 iHK - 40 iHK, værftets type maskine. | ||||
Teknik | Mat. klink af jern. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | - | Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Partrederi i København. med 2/3 part til Formand Julius W. Olsen, og 1/3 til Kaptajn J.O. Løwe. = De Christianshavnske Rederier. Samsejlet fra 1874 med DFB. | Rederi før - efter | Solgt 1913-07-22 A. til Maskinmester C.A.M. Bloch, København. Solgt 1918-04-14 eller 1918-06-03 til kaptajn Karl C. Hansson, Göteborg, Sverige. | ||||
Referencer | KSB-08-0105. ORG-N. | H&S registr. | H&S 1996:1227. | ||||
Bemærkninger | (H&S 1996:1227 = KSB-08-0105) KSB salgsdokument fra 1918-04-14. (Fred.) p.23 D. | ||||||
Tidligste år | 1866 | Seneste år | 1918 |
Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10082a