Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFVQ Sam-kode KSB-10083 Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 11,36 NRT 8,66 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0055
Byg.år 1871 Værft B&W. Bilbrev 1871-03-29. Afleveret 1871-03-29. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 41,8 x 9,7 x 5,5 fod (hovedd.) Maskine Dampmaskine 8 nHK - 40 iHK, værftets type maskine.
TeknikMat. klink af jern. Åben dampbåd, ingen mast.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i København med Formand Julius W. Olsen og Kaptajn J.O. Løwe. = De Christianshavnske Rederier. Samsejlet fra 1874 med De Forenede Bugserselskaber I/S. Rederi
før - efter
Solgt 1905 til Maskinmester C.A.M. Bloch, København. Solg 1918-04-14 kaptajn Karl C. Hansson, Göteborg, Sverige.
ReferencerKSB-08-0106. FEN-15-2042. H&S registr.H&S 1996:1227. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-08-0106) KSB salgsdokument fra 1918-04-14. (Fred.) Omb. 1890 15,64 BRT, 9,36 NRT, 42,0 x 10,1 x 6,3 fod. (FEN-15-2042) Foto.
Tidligste år
 
1871 Seneste år
 
1918
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Foto af VALDEMAR

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1871 - 1918 NFVQ B. til Partrederi i København med Formand Julius W. Olsen og Kaptajn J.O. Løwe. = De Christianshavnske Rederier. Samsejlet fra 1874 med De Forenede Bugserselskaber I/S.
1871 - 1912 DANMARK NGFB Ejer 1899 Kaptajn L.P. Storm, Fåborg.