ID-nummer | 6408 |
Skibsnavn | KNUD VILLEMOES |
Kend.bogstav. | REQS / NFRC |
Sam-kode | KSB-10087 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1582 |
NRT | 860 |
DW | 2094 + 206 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5602381 |
Byg.nr. | 0132 |
Byg.år | 1905 |
Værft | Nüscke & Co., Stettin-Grabow. Afløb 1905-02-25. Afleveret 1905-05-00. |
Byg.by | Stettin |
Byg.land | Polen |
Dimension | 247,4 x 36,8 x 16,6 / 19,8 feet (Kend.) |
Maskine | Dampmaskine 800 iHK, triple exansion type fra Ver. Elbeschiff-Ges. AG. Werft Übigau. 2 kedler. |
Teknik | Fart 9-10 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master. |
Person-info | Kaptajn P.H. Thomsen (Flg. 1925). |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | DUISBURG (Ty.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Emil R. Retzlaff, Stettin, som CARL LEVERS (JFSW). Se øvrige ejer før danske under bemærkninger. Indfl. 1924-10-24 R. til Jyden D/S A/S, Esbjerg, og næ. til KNUD VILLEMOES. |
Rederi før - efter | Forlist 1941-07-27 på rejse fra Brake til Esbjerg efter minesprængning 3 sm NNE for Steingrund. |
Referencer | KSB-08-01129. H2. F2. ORG-0. |
H&S registr. | H&S 1996:1227. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1227 = KSB-08-01129) KSB salgsdokument fra 1924-08-22. (Fred.) (Mir.) Tidlige ejere: Solgt efter 1909 til Baltische Reederei, Flensborg, og næ. til ISOLDE. Solgt 1918 til Gustav Salling, Flensborg, uden næ. Solgt 1921 til Gebr. Rochling, Hamburg, og næ. til RUDOLF FRISCH. Overtaget 1922 af Gebr. R'dchling & Co., Duisburg, og næ. til DUISBURG (RBQS), management fra Rochling, Menzell & Co., Hamburg. Ved forliset blev besætningen bjærget af tysk fartøj. (Krigsforlis) nr.174. (Søulyk.) 1941 nr.184. |
Tidligste år | 1905 |
Seneste år | 1941 |