Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. REQS / NFRC Sam-kode KSB-10087 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1582 NRT 860 DW 2094 + 206 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602381 Byg.nr. 0132
Byg.år 1905 Værft Nüscke & Co., Stettin-Grabow. Afløb 1905-02-25. Afleveret 1905-05-00. Byg.by Stettin Byg.land Polen
Dimension 247,4 x 36,8 x 16,6 / 19,8 feet (Kend.) Maskine Dampmaskine 800 iHK, triple exansion type fra Ver. Elbeschiff-Ges. AG. Werft Übigau. 2 kedler.
TeknikFart 9-10 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-infoKaptajn P.H. Thomsen (Flg. 1925).
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra DUISBURG (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. til Emil R. Retzlaff, Stettin, som CARL LEVERS (JFSW). Se øvrige ejer før danske under bemærkninger. Indfl. 1924-10-24 R. til Jyden D/S A/S, Esbjerg, og næ. til KNUD VILLEMOES. Rederi
før - efter
Forlist 1941-07-27 på rejse fra Brake til Esbjerg efter minesprængning 3 sm NNE for Steingrund.
ReferencerKSB-08-01129. H2. F2. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-08-01129) KSB salgsdokument fra 1924-08-22. (Fred.) (Mir.) Tidlige ejere: Solgt efter 1909 til Baltische Reederei, Flensborg, og næ. til ISOLDE. Solgt 1918 til Gustav Salling, Flensborg, uden næ. Solgt 1921 til Gebr. Rochling, Hamburg, og næ. til RUDOLF FRISCH. Overtaget 1922 af Gebr. R'dchling & Co., Duisburg, og næ. til DUISBURG (RBQS), management fra Rochling, Menzell & Co., Hamburg. Ved forliset blev besætningen bjærget af tysk fartøj. (Krigsforlis) nr.174. (Søulyk.) 1941 nr.184.
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1941
Reference : Salgsdokument for skibet ex DUISBURG:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1905 - 1941 REQS / NFRC B. til Emil R. Retzlaff, Stettin, som CARL LEVERS (JFSW). Se øvrige ejer før danske under bemærkninger. Indfl. 1924-10-24 R. til Jyden D/S A/S, Esbjerg, og næ. til KNUD VILLEMOES.
1924 - 1924 DUISBURG REQS / NFRC Firma Gebr. Röchling GmbH. Hamborg.