Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode BOG-00006 Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST / PA
BRT - NRT - DW - Klstr. 162,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1778 Værft Kongelige islandske, finmarkske, færøske og Grønlandske Handels Værft. Skibsbygmester Erik Eskildsen. Bilbrev 1778-07-29. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 117-7 x 28-6 x 13-6 / 13-1 hollandske fod. Dbg. for 28-3, agter 27-5 fod. Maskine Sejl, fregatrigget.
Teknik-
Person-infoKaptajn Erik Holger Aschenius / Assenius, 1778-1781. Kaptajn Peter Johan Munthe, 1783.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Kongelige Guineiske Kompagni (Bargum) (St.A.Kbh. 1776-1784) p.251. Overtaget 1781 fra de indstillede grønlandske, islandske-finmarkske og guineiske Selskaber til Østersøisk-guineisk Handelsselskab [DaHak p.470]. Rederi
før - efter
Forlist 1783.
ReferencerÅrbog 1970-02. Årbog 1973-03. Årbog 2011-05. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i Årbog 2011, p. 73, 77, 100, 103, som slaveskib. (St.A. Kbhn. 1776-84) p.251. H&S har affotograferet tegninger fra RA. Omb. 1781-1782 til ostindiefarer (NORSKE LØVE muligvis). (R.A. Stat. Tab. over Skibsfarten .. i Danmark og Norge 1746-96) København 1779 p.57. (St.A. Kbhn. prot.pap.) 1778 nr. 199. Bilbrev af 1778-07-29. (Add. 215,4) København 1781. Afsejlet til Guinea 1781-08-07. (BOG) Årbog 1970 p. 2, 30, 34, 37 og 39 tegninger, p.53: Om bygning. (BOG) Årbog 1973 p.29ff, 70ff. (Pers.Ts. 4.Rk. III) p.190f. (Klem-2) p.20.
Tidligste år
 
1778 Seneste år
 
1783

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = BOG-00006