Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTRW Sam-kode KSB-10119 Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 924 NRT 860 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1877 Værft G. Merritt Skibsværft. Byg.by St. Johns, N.B. Byg.land Canada
Dimension Dybde i last 10,8 fod (kend.) 172,3 x 34,8 x 20,9 feet (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn C. Fransen (Flg. 1917)
Reg.by Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra EMIL STANG (No.) ex INGLESIDE (Ca.) Omdøbt til -
Rederi B. til Turnbull & Co., St. Johns NB., som INGLESIDE (SVKR). Solgt 1889 til Blackstad, Holta & Co., Skien, og næ. til EMIL STANG (WLBQ). Solgt 1901 til Emil Stang A/S, Frederiksstad, uden næ. Rederi
før - efter
Indfl. 1915, skødedato, 1916-01-15 A. 1916-04-04 R. til Motorskibsselskabet Marienborg A/S, Kalundborg, uden næ. Senere samme år, 1916-08-15 R. til Sejlskibsrederiet Kalundborg A/S ved V. Henckel, Kalundborg. Solgt 1918-06-18 A. og 1918-07-04 R. gennem Københavns Skibssalgs-Bureau til rederiet Falken, Svendborg. Forlist 1918-12-27 i Nordsøen. Sprang læk og sank.
ReferencerKSB-09-0160. H&S registr.H&S 1996:1227. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-09-0160) KSB salgsdokument fra 1918-06-03. (Fred.) p.180: Forlist 1918-12-27 på rejse fra Newcastle til Odense med kul. Sprang læk i Nordsøen og sank. Besætningen satte ild på havaristen og forlod skibet i egne både.
Tidligste år
 
1877 Seneste år
 
1918
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10119