Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 6481 | Skibsnavn | EMIL STANG | ||||
Kend.bogstav. | NTRW | Sam-kode | KSB-10119 | Rig-Maskine | Bark | Brugstype | LST |
BRT | 924 | NRT | 860 | DW | - | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | - | Byg.nr. | - |
Byg.år | 1877 | Værft | G. Merritt Skibsværft. | Byg.by | St. Johns, N.B. | Byg.land | Canada |
Dimension | Dybde i last 10,8 fod (kend.) 172,3 x 34,8 x 20,9 feet (kend.) | Maskine | Sejl. Barkrigning. | ||||
Teknik | Mat. kravel af træ, 1 dæk, 3 master. | ||||||
Person-info | Kaptajn C. Fransen (Flg. 1917) | ||||||
Reg.by | Kalundborg | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | EMIL STANG (No.) ex INGLESIDE (Ca.) | Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Turnbull & Co., St. Johns NB., som INGLESIDE (SVKR). Solgt 1889 til Blackstad, Holta & Co., Skien, og næ. til EMIL STANG (WLBQ). Solgt 1901 til Emil Stang A/S, Frederiksstad, uden næ. | Rederi før - efter | Indfl. 1915, skødedato, 1916-01-15 A. 1916-04-04 R. til Motorskibsselskabet Marienborg A/S, Kalundborg, uden næ. Senere samme år, 1916-08-15 R. til Sejlskibsrederiet Kalundborg A/S ved V. Henckel, Kalundborg. Solgt 1918-06-18 A. og 1918-07-04 R. gennem Københavns Skibssalgs-Bureau til rederiet Falken, Svendborg. Forlist 1918-12-27 i Nordsøen. Sprang læk og sank. | ||||
Referencer | KSB-09-0160. ORG-N. | H&S registr. | H&S 1996:1227. SR-foto. | ||||
Bemærkninger | (H&S 1996:1227 = KSB-09-0160) KSB salgsdokument fra 1918-06-03. (Fred.) p.180: Forlist 1918-12-27 på rejse fra Newcastle til Odense med kul. Sprang læk i Nordsøen og sank. Besætningen satte ild på havaristen og forlod skibet i egne både. (ID=3486) p.206: Data. | ||||||
Tidligste år | 1877 | Seneste år | 1918 |
Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10119