Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLCT Sam-kode KSB-10122 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1340 NRT 819 DW 1550 + 200 Klstr. -
BT - NT - IMO 5616820 Byg.nr. 0130
Byg.år 1873 Værft Henderson, Coulborn & Co. Afløb 1872-11-00. Bilbrev 1873-01-07. Afleveret 1873-04-00. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 237,7 x 32,1 x 16,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 146 - 500 HK, 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner af værftets type.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk og mellemdæk på midtskibssektionen, 3 master med skonnertrig, hækbygget rundt spejl, lodret stævn.
Person-infoKaptajn J. Poulsen (Flg. 1911)
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dampskibet Eriks Rederi, København. Skibsreder L.H. Carl BR. Solgt 1890-06-28 A. til Skjold D/S, Kbh. Solgt 1899-09-30 A. til Ægir D/S, Kbh. Solgt 1907-02-15 A. til Myren D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1912-11-02 A. til Orient D/S, København. 1912-09-14 Joaquin Silva of Villagarcia, men handlen ikke gennemført. Forlist 1913-12-12 ved Holtenau efter kollision. Solgt som vrag til Petersen & Albeck for oph.
ReferencerKSB-09-0165. Årbog 2008-05. FEN-09-1210. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1227. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-09-0165) KSB salgsdokument fra 1912-09-14. Efter (Fred.) blev handelen ikke gennemført, men skibet overdraget til D/S Orion 1912-11-02 R. Forlist 1913-12-12 på rejse fra Windau til Rotterdam ud for Holtenau ved en kollision med S/S HANS JOST af Flensborg. Sat på grund ved lodsstationen med agterskibet under vand. Kondemneret og ophugget i 1914. (BOG) Årbog 2008 p.75, 90: Detaljer. (Mir.)
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1913
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Foto af ERIK

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10122