Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPDM Sam-kode BOG-00029 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1769 / 1491 NRT 1085 / 918 DW 2400 / 2168 + 106 Klstr. -
BT - NT - IMO 3007637 Byg.nr. 0104
Byg.år 1905 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1905-02-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 249,1 x 37,5 x 15,9 / 19,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 800 iHK, triple type maskine af værftets type.
TeknikFart 10 knob. Mat. stål. Welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MIRA
Rederi B. til Vendila D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1929-11-20. R. til Rederiet A/B Wallonia, Helsingborg, Sverige og næ. til MIRA (Fred.) Solgt 1950 og næ. til VINCENZO. Oph. 1958-12-30 i La Spezia.
ReferencerÅrbog 2006-04. Fartøj-BYG-03. HSM R-50. H&S registr.H&S 1992:0379. H&S 1996:1253. H&S 1996:3103.
BemærkningerOptræder i årbog 2006, p. 50. (H&S 1996:1253) Ladeplan, kapacitetsplan fra værft. (H&S 1992:0379 = HSM R-50) Middelspantplan. (HSM-bladet) 1960 nr. 4 p.18: Sejlede under svensk flag i 1949 ind i det sunkne vrag af tyske transportskib GNEISENAU ved Stevns. (H&S 1996:3103) HSM-karton: Specifikationer, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 50 stk. (Mir.)
Tidligste år
 
1904 Seneste år
 
1958

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = BOG-00029