ID-nummer | 6522 |
Skibsnavn | FYN / FYEN |
Kend.bogstav. | NMGL |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1414,43 |
NRT | 908,99 |
DW | 1700 + 155 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5618625 |
Byg.nr. | 0060 |
Byg.år | 1874 |
Værft | Norddeutsche Kiel-Gaarden. Bilbrev 1871-08-17. |
Byg.by | Kiel |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 226,2 x 30,1 x 17,3 / 23,9 fod Maskinrum 33,6 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 135 nHK, 490 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Schweffel & Co., Kiel. |
Teknik | Mat. klink af jern, 2 dæk plus overdæk, 3 master, rundt spejl, lodret stævn. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | PAOLO PADRE (It.) |
Rederi | B. til Kjøbenhavn D/S A/S, København, med BR. hos F.W. Kiørboe. Solgt 1904-01-05 R. til ingeniør Carl A. Holtermann, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1904-03-25 R. til Havet D/S A/S, København, BR. hos Kaptajn Anders M.L. Andersen. Solgt 1914-01-28 A. til Orion D/S A/S, København. Solgt 1914-10-05 A. til A. Orlando & Fratelli Bisa, Livorno, og næ. til PAOLO PADRE (RHMK). Solgt 1916 til A. Passigli & V. Pisa, Livorno, og næ. til FIORENZA (PHBM). Senere solgt flere gange og næ. til ALBANIA i 1924. Solgt 1935-01-00 til Italien for oph. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1952:0625. |
Bemærkninger | (Fred.) p.467. (Mir.) Omb. 1889 til ny kedel. (H&S 1952:0625) Tegning af Caroc, 1878. |
Tidligste år | 1874 |
Seneste år | 1935 |