Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMGL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1414,43 NRT 908,99 DW 1700 + 155 Klstr. -
BT - NT - IMO 5618625 Byg.nr. 0060
Byg.år 1874 Værft Norddeutsche Kiel-Gaarden. Bilbrev 1871-08-17. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 226,2 x 30,1 x 17,3 / 23,9 fod Maskinrum 33,6 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 135 nHK, 490 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Schweffel & Co., Kiel.
TeknikMat. klink af jern, 2 dæk plus overdæk, 3 master, rundt spejl, lodret stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til PAOLO PADRE (It.)
Rederi B. til Kjøbenhavn D/S A/S, København, med BR. hos F.W. Kiørboe. Solgt 1904-01-05 R. til ingeniør Carl A. Holtermann, København. Rederi
før - efter
Solgt 1904-03-25 R. til Havet D/S A/S, København, BR. hos Kaptajn Anders M.L. Andersen. Solgt 1914-01-28 A. til Orion D/S A/S, København. Solgt 1914-10-05 A. til A. Orlando & Fratelli Bisa, Livorno, og næ. til PAOLO PADRE (RHMK). Solgt 1916 til A. Passigli & V. Pisa, Livorno, og næ. til FIORENZA (PHBM). Senere solgt flere gange og næ. til ALBANIA i 1924. Solgt 1935-01-00 til Italien for oph.
Referencer- H&S registr.H&S 1952:0625.
Bemærkninger(Fred.) p.467. (Mir.) Omb. 1889 til ny kedel. (H&S 1952:0625) Tegning af Caroc, 1878.
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1935
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Salgsdokument for skibet: