Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJGT Sam-kode KSB-10138 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1112,64 NRT 702,03 DW 1107 + 118 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609034 Byg.nr. 0069
Byg.år 1872 Værft B&W. Afløb 1872-05-07. Afleveret 1872-10-08. Bilbrev 1872-10-07. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 225,6 x 28,4 x 16,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 120 nHK, 660 iHK, 4-cyl, compound type maskine.
TeknikFart 9 knob. Mat. klink af jern, mellemdæk midtskibs = welldæk partielt. 3 master, hækbygget, rundt spejl, glat stævn. 24 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Omb. 1882-09-16. Rederi
før - efter
Solgt 1911-03-29 Gebr. Beermann, Stettin, Polen for ophugn.
ReferencerKSB-09-0197. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1227.
BemærkningerOmb. 1882-09-16 til 1113,69 BRT, 788,25 NRT, 1225 DWt. (H&S 1996:1227 = KSB-09-0197) KSB salgsdokument fra 1991-03-29, solgt som havareret vrag til ophugning. (Mir.) (Fred.) p.273.
Tidligste år
 
1872 Seneste år
 
1911
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10138