Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJBK Sam-kode KSB-10167 Rig-Maskine Dampskib Brugstype KABEL
BRT 570,66 NRT 337,31 DW 680 + 90 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0071
Byg.år 1872 / 1904 Værft B&W. Afleveret 1872-07-00. Bilbrev 1872-07-31. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 182,3 x 28,2 x 15,5 feet (kend.) 178,1 x 26,6 x 15,1 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 120 nHK, 500 iHK på to compoundmaskiner af værftets type.
TeknikMat. jern på klink. 1 dæk og partielt mellemdæk midtskibs, 2 master.
Person-infoKaptajn C.S. Møller (Flg. 1922)
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Store Nordiske Telegraf-Selskab A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 19222-12-06 R. til Carl M. Engholm, København, der videresolgte til oph. i Kiel.
ReferencerKSB-09-0250. UDR R-02. Årbog 1969-06. FEN-13-1846. H&S registr.H&S 1996:1227. H&S 1996:1272. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-09-0250) KSB salgsdokument fra 1922-12-01. (Fred.) omb. 1882 til BRT 748,88, NRT 497,78. Omb. 1904 til BRT 716, NRT 353 og 182,3 x 20,3 x 15,5 feet. Ophugget 1923. (H&S 1996:1272) Tegning af dræg med svirvelmekanisme og arme i to højder. (BOG) Årbog 1969 p.134: Passerede som 2. danske skib Suezkanalen i 1873. (FEN-13-1846) Er en tegning af skibet fra Ill.Tidende 1872.
Tidligste år
 
1872 Seneste år
 
1922
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Foto af H.C. ØRSTED

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10167