Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKJQ Sam-kode KSB-10168 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 280,54 NRT 172,35 DW 150 + 20 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609011 Byg.nr. 0075
Byg.år 1873 Værft B&W. Afløb 1873-07-00. Afleveret 1873-07-30. Bilbrev 1873-07-28. Omb. 1882. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 133,6 x 19,9 x 9,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 86 nHK, 350 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikMat. klink af jern. 1 dæk, 2 master, rundt spejl, lodret stævn, 50 pax i kahytter.
Person-info-
Reg.by Rønne / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dampskibsselskabet paa Bornholm A/S. Navn ændret 1881-06-06 til Dampskibsselskabet paa Bornholm af 1866 A/S. Rederi
før - efter
Solgt 1909, 1910-05-12 R. til Det Jydsk-Sjællandske D/S A/S, København. Konkurs 1910. Solgt 1910 til KSB ved Charles Hvilsom, København. Solgt 1910-12-20 R. til J. Burkoff, Archangelsk, Rusland. Forlist 1915-11-00 /-12-00 ved Maymaksafloden.
ReferencerKSB-09-0253. FEN-08-1050. H&S registr.H&S 1996:1227. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = (KSB-09-0253)) KSB salgsdokument fra 1910-12-29 til KSB for videresalg til Rusland. (Fred.) p.325: Omb. 1882 og med flere målinger. (Mir.) (Rosendahl-2) p.90. (D/S 1866 A/S jub.bog 1916) p.20 Illus.
Tidligste år
 
1873 Seneste år
 
1909
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Foto af HEIMDAL

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10168