Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQDT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1209 / 1227 NRT 737 / 721 DW 1710 + 290 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602844 Byg.nr. 0140
Byg.år 1907 Værft Wood, Skinner & Co. Afløb 1907-02-09. Afleveret 1907-03-00. Byg.by Newcastle Byg.land England
Dimension 232,0 x 35,0 x 16,5 / 19,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 139 nHK 610 iHK triple expansion type fra North Eastern Marine Eng. Co. Newcastle.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk.
Person-infoKaptajn B. Chr. Jørgensen, 1916-1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Heimdal D/S A/S, Købehavn. Rederi
før - efter
Forlist 1917-01-28, sænket af tysk ubåd i Atlanterhavet.
ReferencerÅrbog 1950-01. F1. FEN-09-1185. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1950 p. 10. (Fred.) Forlist 1917-01-28 på rejse fra Arzew til Preston med espartogræs. Ubåd anbragte sprængladning om bord på ca. 44-26 N br. og 009-0 W lgd. Besætning reddet. (CARL) p.285. (FEN-09-1185) Simpel lasteplan. (Krigsforlis 1914-1918) nr.99: Blev af ubåden slæbt natten efter sænkningen, indtil man næste morgen kunne se spansk kyst. Med fiskedampskibs hjælp i høj sø slæbt ind til Cedeira.
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1917
Reference : Ladningsplan for S/S DAISY