Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYHC Sam-kode KSB-10191 Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 148 NRT 63 DW 95 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 1207
Byg.år 1962 Værft Husumer Schiffswerft. Kontrakt godkendt 1961-10-17. Afleveret 1962-06-30. Indsat 1962-07-02. Bilbrev 1962-07-03. Byg.by Husum Byg.land Tyskland
Dimension 104,6 x 31,6 x 6,6 feet (kend.) Maskine Diesel 280 iHK 4-cyl. 2SA Alpha-Diesel motor. Skrue for og agter.
TeknikFart 10 knob. Mat. stål. 1 dæk, 1 mast. Bilfærge, åbent bildæk. Bro tværs over midtskibet. 25 bileneheder. 400 pax max. Flad stævn, platgattet.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DRØBAKSUND II (No.)
Rederi B. til Interessentskabet vedrørende Færgefarten Svendborg - Vindeby, Vindeby / Svendborg. Rederi
før - efter
Solgt 1968-05-28 R. til A/S Bilferjen Drøbak-Hurum, Drøbak, Norge og næ. til DRØBAKSUND II.
ReferencerKSB-13-0033. FEN-13-1842. REG-01-0370. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1242. SR-foto.
Bemærkninger(KSB-13-033) KSB salgsdokument, Avisudklip fra Svendborg om salg af Vindebyfærgerne ved broens indvielse 1966-11-18. Dokumenter fra 1965-11-05. (Svendborg - Vindeby Færgefart) 1966 p.42f. Kontrakt og værft. (Fred.) (REG-01-0370) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1962 Seneste år
 
1968
Reference : Salgsdokument og tegning for skibet:
Reference : Foto af BRATEN
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet BRATEN.

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10191