Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSWK / OZSB Sam-kode BOG-00067 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1965 NRT 1184 DW 3083 + 167 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603686 Byg.nr. 0840
Byg.år 1914 Værft William Gray & Co. Afløb 1914-02-26. Afleveret 1914-03-00. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 280 x 40,1 x 19,2 / 22,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 932 iHK, triple expansion type Central Marine Engine Works, Hartlepool. 2 kedler.
TeknikFart 10 knob. 1 dæk, 2 master, 4 luger.
Person-info-
Reg.by Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til ST. IRENE (Fr.)
Rederi B. til D/S af 1912 A/S, ved APM, København. Rederi
før - efter
Opholdt sig sidst i april 1940 i fransk havn. Opbragt 1940-04-12 og overtaget af Ministry of War Transport, London, overladt fransk rederi og næ. til ST. IRENE. 1941-05-28 beslaglagt af ty. i Bayonne. Forlist 1943-05-22 ved stranding ved Jersey, Kanalen.
ReferencerÅrbog 1999-04. U2. F2. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 1999, p. 113. (Fred) (MK 20) 1998: Artikel af Chr. Lund om skibe under fransk kontrol i WW2 side 47-62. Datoer for aktiviteter under WW2. Forlist 1943-05-22 efter stranding ved Grune aux Dandes ud for Jerseyøen. (Mir.) (Tortzen1) 3:3, 3:5: Krigshistorie.
Tidligste år
 
1914 Seneste år
 
1943
Reference : Foto af ARNOLD MÆRSK (I)
Reference : Generalarrangement for befragtning med foto.

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = BOG-00067