Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWKC / OYRB Sam-kode BOG-00071 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 7014 NRT 4460 DW 10800 Klstr. -
BT - NT - IMO 5604746 Byg.nr. 0309
Byg.år 1919 Værft B&W. Afløb 1918-12-19. Afleveret 1919-02-27. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 425,3 x 55,2 x 35,4 / 39,5 feet (kend.) Maskine Diesel 3100 iHK B&W på 2 stk. 6-cyl. 4SA motorer til dobbelt skrue
Teknik2 dæk plus awningdæk, 4 master, lille udstødsskorsten.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. 1919-02-27 til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1958-03-00 R. til Japan for oph.
ReferencerÅrbog 2007-05. Fred. B&W K-060. FEN-06-0891. H2. H&S registr.H&S 1996:2236
BemærkningerOptræder i årbogen 2007, p.51. (H&S 1996:2306) Specifikationer for skrog og maskine. (Fred.) 1940-1945 i hjemmeflåden, oplagt. Var i 1945-06-27 første EAC afgang efter WW2. (FEN-06-0891) Første afgang af hjemmeflådeskib efter WW2. (Mir.) (Tortzen2, 4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1919 Seneste år
 
1958
Reference : Avisartikel om første ØK skib fra hjemmeflåden gik af sted igen efter WW2.

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = BOG-00071