Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLVM Sam-kode KSB-10229 Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 379 NRT 348 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1859 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by Deep River, Connecticut Byg.land USA
Dimension dybde i last 9,9 feet (kend.) 120,7 x 29,6 x 9,6 feet (Fred.) Maskine Sejl Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af fyr, eg m.fl. 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn N.F. Wulff (Flg. 1903). Kaptajn T.J. Klitgaard, 1905.
Reg.by Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til The Atlantic Navigation Co., N.Y.. Ejer 1874 Murray, Ferrit & Co., N.Y. Solgt 1874-02-24 til Thommesen & Søn, Arendal (HWKL). Indfl. efter auktion 1902-06-14 til J.P. Colding, Kalundborg, reg. 1902-07-12 R. Rederi
før - efter
Solgt 1906-06-31 til J. Holmes Lindberg, Malmö. Havareret 1909-08-21 på rejse fra Lübeck til Åbo med koks. Indkom læk til Kalmar. Kondemneret 1909-09-11.
ReferencerKSB-10-0289. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-10-0289) skadesløsbrev fra ejer til konsul P. Colding, Kalundborg fra 1904-08-25 (Flg.) 1905. (Fred.manus.) Data overført til databasen.
Tidligste år
 
1904 Seneste år
 
1909
Reference : Skadesløshedsbrev for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10229