Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 6717 | Skibsnavn | WILLIAM HUNTER | ||||
Kend.bogstav. | NLVM | Sam-kode | KSB-10229 | Rig-Maskine | Skonnert | Brugstype | LST |
BRT | 379 | NRT | 348 | DW | - | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | - | Byg.nr. | - |
Byg.år | 1859 | Værft | Skibsbygmester ikke fremfundet. | Byg.by | Deep River, Connecticut | Byg.land | USA |
Dimension | dybde i last 9,9 feet (kend.) 120,7 x 29,6 x 9,6 feet (Fred.) | Maskine | Sejl Skonnertbrigrigning. | ||||
Teknik | Mat. kravel af fyr, eg m.fl. 1 dæk, 2 master. | ||||||
Person-info | Kaptajn N.F. Wulff (Flg. 1903). Kaptajn T.J. Klitgaard, 1905. | ||||||
Reg.by | Kalundborg | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | - | Omdøbt til | - |
Rederi | B. til The Atlantic Navigation Co., N.Y.. Ejer 1874 Murray, Ferrit & Co., N.Y. Solgt 1874-02-24 til Thommesen & Søn, Arendal (HWKL). Indfl. efter auktion 1902-06-14 til J.P. Colding, Kalundborg, reg. 1902-07-12 R. | Rederi før - efter | Solgt 1906-06-31 til J. Holmes Lindberg, Malmö. Havareret 1909-08-21 på rejse fra Lübeck til Åbo med koks. Indkom læk til Kalmar. Kondemneret 1909-09-11. | ||||
Referencer | KSB-10-0289. | H&S registr. | H&S 1996:1227. | ||||
Bemærkninger | (H&S 1996:1227 = KSB-10-0289) skadesløsbrev fra ejer til konsul P. Colding, Kalundborg fra 1904-08-25 (Flg.) 1905. (Fred.manus.) Data overført til databasen. | ||||||
Tidligste år | 1904 | Seneste år | 1909 |
Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10229