Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFHM Sam-kode KSB-10232 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1103,35 NRT 794 DW 1210 Klstr. -
BT - NT - IMO 3005749 Byg.nr. 0057
Byg.år 1870 Værft B&W. Afløb 1870-06-00. Afleveret 1870-08-17. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 212,8 x 28 x 15,6 fod (kend.) Maskine Dampmaskine, 120 nHK, 500 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikMat. klink af jern. Fart 9,5 knob. 1 dæk, welldæk type, 3 master, skonnertrigget.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til VERA
Rederi B. 1870 til Partrederiet Danmark, København. Overtaget 1871-03-28 af Danmark D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1902-10-27 A. til Phønix D/S A/S, København og næ. VERA.
ReferencerKSB-10-0295. Årbog 1951-02. H&S registr.H&S 1996:1227.
BemærkningerOptræder i årbog 1951 p. 44. (H&S 1996:1227 = KSB-10-0295) salgsdokument fra 1915-09-00. (Fred.) Omb. 1886, nye mål: BRT 1099, NRT 673, DW 1040+170. kend. 218,8 x 30,1 x 16,1 fod. (Mir.) (Vikingen) 1972 nr.9: Første danske skib klasset hos Lloyd's Register.
Tidligste år
 
1870 Seneste år
 
1902
Reference : Salgsdokument for skibet:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1870 - 1902 NFHM B. 1870 til Partrederiet Danmark, København. Overtaget 1871-03-28 af Danmark D/S A/S, København.
1902 - 1912 VERA NFHM Solgt 1902-10-27 A. til Phønix D/S A/S, København.
1912 - 1930 JOHN NFHM Solgt 1912-12-10 R. til Baltic D/S A/S, Kbh. ved Brix Hansen & Co., Kbh. næ. 1913-03-17 R. til JOHN. Solgt 1915 til partrederiet Dampskibet John, København.