Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZRD Sam-kode SAM-0492 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 3527,66 NRT 1847,85 DW 4887 Klstr.
BT - NT IMO - Byg.nr. 0143
Byg.år 1964 Værft Aalborg Værft A/S. Byg.by Ålborg Byg.land Danmark
Dimension 110,5 x 15 x 6,75 meter. 347,4 x 49,3 x 20,0 feet (kend.) Maskine Diesel 3900 iHK B&W motor.
Teknikafrt 14,5 knob. 1 dæk, indrettet til kultransport og forstærket for sværgods. Isklasse 3.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra SKAGA (No.) Omdøbt til LAGO IZABAL (Guat.)
Rederi Indfl. 1975-01-13 R. fra Dux A/S ved Victor Schage, Oslo til Rederiinteressentskabet Sif XX, København, og næ. til SKAGA SIF - OZRD. Rederi
før - efter
Solgt 1976 til Lineas Maritimas de Guatemala, og næ. LAGO IZABAL.
ReferencerSR-bilag 1965:0646. SR-bilag 1968:0422. REF-16-1466. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1965:0646; 1968:0422) Afleveringsmeddelelse, nybygningsmeddelelse. (REF-16-1466) kapacitetsplan. (Fred.) Efter salg til Norge i 1973 blev skibet i 1975 indfl. til Danmark.
Tidligste år
 
1975 Seneste år
 
1976
Reference : Kapacitetsplan for SKAGA SIF, nu LAGO IZABAL, nyb. 143

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1964 - 1999 CONCORDIA (II) OXSQ B. til Partrederi ved KR. DFK A/S, D/S, København.
1975 - 1976 OZRD Indfl. 1975-01-13 R. fra Dux A/S ved Victor Schage, Oslo til Rederiinteressentskabet Sif XX, København, og næ. til SKAGA SIF - OZRD.