Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZRD Sam-kode SAM-0492 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 3527,66 NRT 1847,85 DW 4887 Klstr.
BT - NT IMO 6403216 Byg.nr. 0143
Byg.år 1964 Værft Aalborg Værft A/S. Afløb 1963-12-10. Afleveret 1964-04-00. Bilbrev 1964-01-31. Reg.nr. D-1058. Byg.by Ålborg Byg.land Danmark
Dimension 110,5 x 15 x 6,75 meter. 347,4 x 49,3 x 20,0 feet (kend.) Lgd.o.a. 110,50 m. Br.p.sp. 15,0 m. Dybde 6,75 m. (værftet) Maskine Diesel 3900 iHK 6-cyl. 2SA B&W motor.
Teknikafrt 14,5 knob. 1 dæk, indrettet til kultransport som selvtrimmer og forstærket for sværgods. Isklasse 3. Fremfaldende stævn, krydserhæk. 4 lastrum, 4 luger, maskine og bro agter.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra SKAGA (No.) Omdøbt til LAGO IZABAL (Guat.)
Rederi Indfl. 1975-01-13 R. fra Dux A/S ved Victor Schage, Oslo til Rederiinteressentskabet Sif XX, København, og næ. til SKAGA SIF - OZRD. Rederi
før - efter
Solgt 1976 til Lineas Maritimas de Guatemala, og næ. til LAGO IZABAL. Næ. 1985 til CASTLE GRACE II. Næ. 1988 til MARIA GRACE. Næ. 1989 til UNITED TRUST. Næ. 1996 til NICO. Oph. 1999-08-25 i Porto Alegre.
ReferencerSR-bilag 1965:0646. SR-bilag 1968:0422. REF-16-1466. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1965:0646; 1968:0422) Afleveringsmeddelelse, nybygningsmeddelelse. (REF-16-1466) kapacitetsplan. (Fred.) Efter salg til Norge i 1973 blev skibet i 1975 indfl. til Danmark.
Tidligste år
 
1975 Seneste år
 
1999
Reference : Kapacitetsplan for SKAGA SIF, nu LAGO IZABAL, nyb. 143

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1964 - 1975 CONCORDIA (II) OXSQ B. til partrederi ved De Forenede Kulimportører D/S A/S = DFK A/S, D/S, København.
1975 - 1999 OZRD Indfl. 1975-01-13 R. fra Dux A/S ved Victor Schage, Oslo til Rederiinteressentskabet Sif XX, København, og næ. til SKAGA SIF - OZRD.