Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZEK Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST / KØLE
BRT 2815 / 2810 NRT 1558 / 1539 DW 3200 / 3400 Klstr. -
BT - NT - IMO 5160324 Byg.nr. 0259
Byg.år 1939 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1939-07-18. Afleveret 1939-10-01. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 356,6 x 51,6 x 17,1 feet (kend.) Maskine Diesel 4600 iHK 2 stk. B&W motorer.
TeknikFart 15 knob, 2 dæk, åben shelterdæk type.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til RIO GALLEGOS (Arg. i WW2) ROLAND VON BREMEN (ty.)
Rederi B. til JL - Rederiet Ocean A/S, København. Rederi
før - efter
Oplagt efter 1940-04-09 i Bahia i Argentina. Lå sidst i april 1940 i Santos, Bras. Overtaget 1941 af Argentina og næ. til RIO GALLEGOS. Tvangssolgt 1942-03-13 til Argentina. Tilbagekøbt 1946-01-02 til rederiet og næ. igen til INDIAN REEFER. Solgt 1965-10-01 R. til Bremer Seebäderdienst, Bremen, og næ. til ROLAND VON BREMEN.
ReferencerORG-N. Årbog 1949-05. Årbog 1982-06. Årbog 1994-03. FEN-03-0291. FEN-03-0385. U2. H&S registr.H&S 1996:3259. H&S 1996:1580. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3259) Specifikationsbog for skrog og maskine. Fotos arkiveret. (H&S 1996:1580) Ordrebog I/005: Værftsleverance af nautik. (Fred.) (MK 22) 2000: Artikel af Chr. Lund om skibe beslaglagt i Sydamerika under WW2 med en del data om aktiviteterne, side 123-131. (Mir.) (BOG) Årbog 1949 p.126 + Årbog 1982 p.109 + Årbog 1994 p.52. (Tortzen1-3) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1939 Seneste år
 
1965
Reference : Dæksplan og snit fra Anker Modeller samt billede af skib.
Reference : Foto af INDIAN REEFER (I)
Reference : Foto af INDIAN REEFER (I)