Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZFG Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST / KØLE
BRT 2826 NRT 1525 DW 3355 Klstr. -
BT - NT - IMO 5023239 Byg.nr. 0067
Byg.år 1941 Værft Aalborg Værft A/S. Afløb 1940-04-20. Afleveret 1941-01-08. Bilbrev 1940-11-01. Reg.nr. D-169. Byg.by Ålborg Byg.land Danmark
Dimension 356,6 x 51,6 x 17,1 feet (kend.) Maskine Diesel 4600 iHK 2 B&W 6-cyl. 50-VF-90 motorer fra HSM til dobbelt skrue.
TeknikFart 15,5 knob. 2 dæk, åben shelterdæk type. 5 luger og 15 lastrum med i allt 13 lastrumsafdelinger, 5 x 2 stk. 5-tons bomme + 1 15-t bom, 2 x 4 ladeporte i siderne. Køleanlæg, 4 x 2 pax.
Person-infoBesætning har enmandskamre på nær 2 drengekamre.
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til TAVEUNI (NZ)
Rederi B. til Rederiet Ocean A/S, JL, København. Rederi
før - efter
Oplagt i København 1941-1945. Solgt 1968-05-16 R. til Union Steam Ship Co., Auckland, NZ, og næ. til TAVEUNI. Solgt 1972 og næ. til WAN LEE. Oph. 1973-01 eller 04-23 i Kaohsiung hos Chow's Iron & Steel Corp.
ReferencerFEN-03-038. REF-17-1509. H2. REG-01-0171. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1580. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1580 = REF-17-1509) Anker model tegning, dæksplan og snit, skibsoplysninger. (H&S 1996:1580) Ordrebog I/029: Værftsleverance af nautik. (Flg. 1946). (Fred.) p.381. (Frivagten) 1945. (Tortzen4) Krigshistorie. (REG-01-0171) Yderligere registreringsdata om ejerforhold. (Mir.)
Tidligste år
 
1940 Seneste år
 
1973
Reference : Dæksplan og snit fra Anker Modeller samt billede af skib.
Reference : Foto af ARGENTINEAN REEFER (I)
Reference : Foto af ARGENTINEAN REEFER (I)
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet ARGENTINEAN REEFER