Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRTL / OZFB Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA / LST
BRT 4949 / 4950 NRT 3173 / 3163 DW 7385 / 7450 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603423 Byg.nr. 0276
Byg.år 1912 Værft B&W. Afløb 1911-11-04. Afleveret 1912-02-17. Reg.nr. A-15. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 112,78 x 1616 x 9,15 meter (kend.) lgd.oa.. 117,90 meter. 370,4 x 53,2 x 27,1 / 31,0 feet (kend.). Maskine Diesel B&W 2 stk. på i alt 2500 iHK motorer, 8-cyl. 4SA.
TeknikFart 11 knob, 2 dæk awningdæk type, 3 master, mindre udstødsskorsten. 22 pax.
Person-infoKaptajn J. Gabe (Flg. 1913)
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til NORSEMAN (Pa.)
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1936-11-13 A. til Odd Godager Rederi-A/S Norseman, Oslo og næ. NORSEMAN. Solgt 1940 til Finska Sydamerika Linie A/B, Helsinki og næ. TORNATOR. Forlist 1942-01-30 ved Japan.
ReferencerB&W K-059. B&W R-06. EAC K-142. FEN-06-0919. Årbog 1946-06. Årbog 1988-04 + -06. Årbog 1991-03. Årbog 1996-07. Årbog 2009-05. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2276. H&S 1996:1283. H&S 1996:5261. H&S 1992:0117. H&S 2001:0167.
Bemærkninger(H&S 1996:2276) Specifikationer for skrog. (H&S 1996:1283) Afløbningskurver i (B&W R-06). (Fred.) Totalforlist 1942-01-30, grundstødt i Japan ved Kawasaki på klippeskær ud for Omaizaka mellem Yokohama og Nagaoya. Slået til vrag. (H&S 1996:5261 = EAC K-142) Tegninger oprindeligt fra ØK's arkiv. (Mir.) (FEN-06-0919) Om skibets endeligt 1942. (BOG) Årbog 1946 p.167. + Årbog 1988 p.48f, 133. + Årbog 1991 p.35. + Årbog 1996 p.110. + Årbog 2009 p.75. (H&S 1992:0117) Førstedagskuvert 1962. (H&S 2001:0167) Særnummer af Maskinmesterbladet 1962.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1942
Reference : Noter om SELANDIA (I) endeligt i 1942.