Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYGA Sam-kode KSB-10107 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 499 / 1399 NRT 343 / 912 DW 1350 - 1475 / 2620 Klstr. -
BT - NT - IMO 7637395 Byg.nr. 0092
Byg.år 1978 Værft Ørskov Staalskibsværft A/S. Afløb 1977-11-26. Afleveret 1978-04-04. Reg.nr. D-2638. Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 66,2 x 13,0 x 6,75 / 3,60 m (kend.) Maskine Diesel 1200 iHK 6-cyl. 4SA Atlas-MaK motor.
TeknikFart 12,5 knob. Mat. stål. 2 dæk, 1 lastrum, 2 luger, isklasse 3.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra PEP SIRIUS Omdøbt til DILZA (udl.)
Rederi Solgt 1984-03-00 til Partrederiet Arktis Sirius ved BR. Elite Shipping I/S, København, og næ. til ARKTIS SIRIUS. Rederi
før - efter
Solgt 1987 og næ. til DILZA. Forlist 2006-01-17 på rejse til Cape Verde ved brand og eksplosion ud for St. Vincent.
ReferencerKSB-12-0022. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1242.
Bemærkninger(H&S 1996:1242 = KSB-12-0022) KSB dokumenter i kopi af Bureau Veritas for klassestatus. (Fred.) p.182. (Mir.)
Tidligste år
 
1984 Seneste år
 
2006
Reference : Dokumentkopier fra Bureau Veritas klasse og kopi på A4-blade af generalarrangement for skibet:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1978 - 1984 PEP SIRIUS OYGA B. til Partrederi ved Pep Nautica A/S, København.
1984 - 2006 OYGA Solgt 1984-03-00 til Partrederiet Arktis Sirius ved BR. Elite Shipping I/S, København, og næ. til ARKTIS SIRIUS.