Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXMB Sam-kode KSB-10260 Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 2941 NRT 1191 DW 816 Klstr. -
BT - NT - IMO 5124693 Byg.nr. 0675
Byg.år 1947 Værft B&W. Afløb 1946-08-07. Afleveret 1947-04-17. Bilbrev 1947-03-24. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 349,3 x 56,6 x 13,1 feet (kend.) Maskine Diesel 5450 iHK B&W 2 motorer 6-cyl. 2SA type 650-VF-90 til dobbelt skrue.
TeknikFart 15 knob, 3 jernbanespor på i alt 260,4 meter til 30 / 32 jernbanevogne eller 110 bilenheder, 1500 pax.
Person-info-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til TO SKORSTEINER (No.)
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Solgt 1985 til I/S for omb. til fragtskib, men opgivet og solgt til Norge samme år og næ. til TO SKORSTEINER. Udslettet 1991.
ReferencerDSB. KSB-15-0085. B&W K-074. B&W R-18. CASSE K-02. Årbog 1955-07. FEN-05-0688. FEN-05-0752. REG-02-0870. H&S registr.H&S 1996:1242. H&S 1996:2675. H&S 1996:5102. SR-foto.
Bemærkninger(KSB-15-0085) generalarrangement og planer med spor og mellemdæk m.fl. (H&S 1996:2675) Specifikationer for bygning af skrog og maskine. (B&W R-18) Samling tegninger af møbler. (Fred.) (H&S 1996:5102 = CASSE 02) Generalarrangementer i DSB-udgave dat. 1952-01-01 og 1966. DSB-tegninger i 5 blade med senere generalarrangement. Værftstegning med linjer. (Vikingen) kopi af artikel fra 1947-07-15. (BOG) Årbog 1955 p.147. Engelhardts redningsbåde. (FEN-05-0752) Gengivelse med tidlig radarmast fra Seascan. (REG-02-0870) Data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1947 Seneste år
 
1991
Reference : Generalplan for skibet:
Reference : Foto af FYN (III)
Reference : Radar on the FYN (III)
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet FYN.

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10260