Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGPQ / OUUY Sam-kode KSB-10286 Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 213 NRT 118 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 25456 Byg.nr. 0032
Byg.år 1927 Værft Aalborg Skibsværft A/S. Afleveret 1927-01-26. Byg.by Ålborg Byg.land Danmark
Dimension 132,2 x 26,4 x 8,6 feet (kend.) Maskine Diesel 230 iHK Holeby Diesel motor 4SA og 2-cyl. To motorer til to skruer. Ny motor i 1970.
Teknik1 dæk, åbent vogndæk for 3-4 jernbanevogne. Bro hævet over midtskib, 1 skorsten i siden.
Person-info-
Reg.by Hvalpsund Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Aalborg-Hvalpsund Jernbaneselskab A/S, Ålborg. Rederi
før - efter
Solgt 1970-11-30 til I/S Louns-Alstrup Kommune og Thise Kommune, Hvalpsund. Næ. 1981 til HVALP (ingen separat post). Solgt 1981 til J. Breijnberg Staaling, Viborg, og dernæst til K. O'Harrigan, Nassau, Bahamas. Forlist straks efter ankomsten til Vestindien.
ReferencerKSB-16-0114. Fartøj-BYG-02. FEN-14-1910. H&S registr.H&S 1996:1242. H&S 1996:1251. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1242 = KSB-16-0114) tegning af ror og agterskib. (H&S 1996:1251) Tegning af akselledning. motorfundament, midtskibssektion, profil og dæk. (Aalborg Værft 1912-1937) Lille bog med foto af skibet som nyt. (Mir).
Tidligste år
 
1927 Seneste år
 
1981
Reference : Tegning af ror og agterskib
Reference : Foto af HVALPSUND

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10286