Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGVH / OXCB Sam-kode BOG-00094 Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 5722 NRT 3359 DW 8625 Klstr. -
BT - NT - IMO 1156146 Byg.nr. 0022
Byg.år 1928 Værft Odense Staalskibsværft A/S. Afløb 1927-12-15. Afleveret 1928-03-01. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 390,6 x 53,7 x 29,6 / 31,4 feet (kend.) Maskine Diesel 2800 iHK B&W motor, 6-cyl. 4SA.
TeknikFart 11 knob, 1 dæk, 2 master, 16 tanke.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra ANNA MÆRSK Omdøbt til CAMPSA (Sp.)
Rederi B. til partrederi med Svendborg D/S A/S, og D/S af 1912 A/S ved APM, København. 1932-01-25 A. næ. BENTE MÆRSK. Rederi
før - efter
Overtaget 1938-03-00 af I/S med samme deltagere ved APM. Overt. 1940-04-28 af Ministry of War Transport, London, og næ. til BENTE MAERSK (GLXT). Lå sidst i april 1940 i Kingston, Jamaica. Tilbagelev. rederiet 1946-01-12. Solgt 1955-11-30 R. til Compania Arrendataria del Monopolio de Petroleos, Gijon og næ. CAMPSA. Oph. 1956-01-05 i Pasajes hos Junta des Sesguaces.
ReferencerÅrbog 1999-04. U2. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbogen 1999, p. 113, 120 som BENTE MÆRSK. (Fred.) Overt. 1940-04-28 til Ministry of War Transport, London, med BR. hos Hunting & Son, Newcastle og fra 1943 hos Athel Line, London som bunkerreserve i rum sø. Oph. 1956-01-05. (Fencker). (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1928 Seneste år
 
1932

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1928 - 1932 ANNA MÆRSK (II) NGVH / OXCB B. til partrederi med Svendborg D/S A/S, og D/S af 1912 A/S ved APM, København.
1928 - 1932 NGVH / OXCB B. til partrederi med Svendborg D/S A/S, og D/S af 1912 A/S ved APM, København. 1932-01-25 A. næ. BENTE MÆRSK.