ID-nummer | 6895 |
Skibsnavn | BENTE MÆRSK |
Kend.bogstav. | NGVH / OXCB |
Sam-kode | BOG-00094 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | TK |
BRT | 5722 |
NRT | 3359 |
DW | 8625 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1156146 |
Byg.nr. | 0022 |
Byg.år | 1928 |
Værft | Odense Staalskibsværft A/S. Afløb 1927-12-15. Afleveret 1928-03-01. |
Byg.by | Odense |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 390,6 x 53,7 x 29,6 / 31,4 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 2800 iHK B&W motor, 6-cyl. 4SA. |
Teknik | Fart 11 knob, 1 dæk, 2 master, 16 tanke. |
Person-info | - |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | ANNA MÆRSK |
Omdøbt til | CAMPSA (Sp.) |
Rederi | B. til partrederi med Svendborg D/S A/S, og D/S af 1912 A/S ved APM, København.
1932-01-25 A. næ. BENTE MÆRSK. |
Rederi før - efter | Overtaget 1938-03-00 af I/S med samme deltagere ved APM. Overt. 1940-04-28 af Ministry of War Transport, London, og næ. til BENTE MAERSK (GLXT). Lå sidst i april 1940 i Kingston, Jamaica. Tilbagelev. rederiet 1946-01-12.
Solgt 1955-11-30 R. til Compania Arrendataria del Monopolio de Petroleos, Gijon og næ. CAMPSA.
Oph. 1956-01-05 i Pasajes hos Junta des Sesguaces. |
Referencer | Årbog 1999-04. U2. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | Optræder i årbogen 1999, p. 113, 120 som BENTE MÆRSK. (Fred.) Overt. 1940-04-28 til Ministry of War Transport, London, med BR. hos Hunting & Son, Newcastle og fra 1943 hos Athel Line, London som bunkerreserve i rum sø. Oph. 1956-01-05. (Fencker). (Tortzen1-4) Krigshistorie. |
Tidligste år | 1928 |
Seneste år | 1932 |