Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZLV Sam-kode KSB-10311 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 1170 / 688 NRT 660 / 261 DW 1518 / 1066 Klstr. -
BT - NT - IMO 5198838 Byg.nr. 0115
Byg.år 1961 Værft Aarhus Flydedok & Maskinkompagni A/S. Afløb 1961-06-14. Afleveret 1961-10-05. Byg.by Århus Byg.land Danmark
Dimension 231,3 x 33,6 x 9,3 / 12,7 feet (kend.) Maskine Diesel 1150 iHK MAK motor 6-cyl. 4SA.
TeknikFart 11,5 knob. 2 dæk, åben - lukket shelterdæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til STAVHOLM
Rederi B. til DFDS, København.. Rederi
før - efter
Solgt 1965-04-02 R. til O.H. Meling, Stavanger som havarist og næ. STAVHOLM (LFKL). Solgt og næ. 1969 til PASSAT, 1973 til SAEBORG, 1977 til EMEBORG, 1982 til PIA TIA, 1984 til RIA TIA, 1987 til LONSDALE, 1987 til VANIA I, 1987 ARMENI. Sidste oplysning kollision 1987-08-29 ud for Poyrakzoy ved Bosphorus med PETKO F. SLAVEJKOV.
ReferencerKSB-18-0139. FEN-04-0516. H&S registr.H&S 1996:1242. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1242 = KSB-18-0139) generalarrangement. (Fred.) Sunket 1963-04-15 efter grundstød nær Bergen. Hævet og rep. på FRH Værft. Sunket 1964-12-07 efter påsejling BROAGER ud for København. Bjerget og solgt som havarist 1965-04-02.
Tidligste år
 
1961 Seneste år
 
1987
Reference : Generalplan for skibet:
Reference : Foto af KYHOLM

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10311