Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDRP / OXEB Sam-kode BOG-00098 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2357 NRT 1423 DW 3823 + 177 Klstr. -
BT - NT - IMO 1185899 Byg.nr. 0006
Byg.år 1922 Værft Odense Staalskibsværft A/S. Afløb 1922-06-11. Afleveret 1922-09-23. Reg.nr. C-392. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 299,8 x 42,4 x 19,9 / 23,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1020 iHK triple expansion type + LT-turbine. Fabrikat Börsig.
TeknikFart 10 knob. 1 dæk. 2 lastrum, 5 luger, 2 master, 2 samsonposter.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til KAUPO (UK)
Rederi B. til D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Solgt 1953-04-07 R. til Kaupo Steam Ship Co. ved Lambert Bros. Ltd., London og næ. til KAUPO. Oph. 1959-09-00 hos Bisco / Thos. W. Ward Ltd., Inverkeithing, Skotland, slut 1960-04-25.
ReferencerÅrbog 2007-05. H2. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbogen 2007, p. 55. (Fred.) WW2 i hjemmeflåden. (Fencker). (Mir.)
Tidligste år
 
1922 Seneste år
 
1960
Reference : Dansk Skibsbygning - Magazine for Danish Shipbuilding 3. Årg. No.1, Juni 1923.
Reference : Foto af BETTY MÆRSK (I)
Reference : Generalarrangement for befragtning med foto.

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = BOG-00098