ID-nummer | 6979 |
Skibsnavn | NORDBORG |
Kend.bogstav. | OYSV |
Sam-kode | KSB-10360 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | TK |
BRT | 4127 |
NRT | 2171 |
DW | 5250 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 6502098 |
Byg.nr. | 0095 |
Byg.år | 1965 |
Værft | Hälsingborg Vares A/B. Afløb 1964-10-07. Afleveret 1965-02-23. |
Byg.by | Helsingborg |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 349,9 x 47,6 x 29,8 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 4650 iHK 6-cyl. 2SA B&W motor. |
Teknik | Fart 16 knob, 1 dæk, 24 tanke. Maskine, bro og aptering agter. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | OLAU HØG / CALTEX KURNELL (Aust.) |
Omdøbt til | NORDBORG |
Rederi | B. til Olav Line A/S, København og solgt 1967-09-05 R. til Australian Oil Refinery, senere Caltex, Sydney og næ. til CALTEX CURNELL. Indfl. 1977-01-31 til Dannebrog A/S, Rungsted og næ. til NORDBORG. |
Rederi før - efter | (Flg. 1983) sidste år reg. Solgt 1983 og næ. til RECOIL PRIMA. Solgt 1989 og næ. til FAIR LADY. Solgt 1989 og næ. til TAKIS. Solgt 1991 og næ. til PROSPERITY. Oph. 2004-08-28 i Alng. |
Referencer | KSB-19-0174. |
H&S registr. | H&S 1996:1242. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1242 = KSB-19-0174) to kapacitetsplaner, rørdiagram ved omb. og do. specifikation. (Fred.) Solgt fra Olau-Line, Kbh. kaldesignal OYRP, og indflaget igen fra Aus. som til Dannebrog med nyt kaldesignal OYSV. (Mir.) |
Tidligste år | 1977 |
Seneste år | 2004 |