Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYSV Sam-kode KSB-10360 Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 4127 NRT 2171 DW 5250 Klstr. -
BT - NT - IMO 6502098 Byg.nr. 0095
Byg.år 1965 Værft Hälsingborg Vares A/B. Afløb 1964-10-07. Afleveret 1965-02-23. Byg.by Helsingborg Byg.land Sverige
Dimension 349,9 x 47,6 x 29,8 feet (kend.) Maskine Diesel 4650 iHK 6-cyl. 2SA B&W motor.
TeknikFart 16 knob, 1 dæk, 24 tanke. Maskine, bro og aptering agter.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra OLAU HØG / CALTEX KURNELL (Aust.) Omdøbt til NORDBORG
Rederi B. til Olav Line A/S, København og solgt 1967-09-05 R. til Australian Oil Refinery, senere Caltex, Sydney og næ. til CALTEX CURNELL. Indfl. 1977-01-31 til Dannebrog A/S, Rungsted og næ. til NORDBORG. Rederi
før - efter
(Flg. 1983) sidste år reg. Solgt 1983 og næ. til RECOIL PRIMA. Solgt 1989 og næ. til FAIR LADY. Solgt 1989 og næ. til TAKIS. Solgt 1991 og næ. til PROSPERITY. Oph. 2004-08-28 i Alng.
ReferencerKSB-19-0174. H&S registr.H&S 1996:1242.
Bemærkninger(H&S 1996:1242 = KSB-19-0174) to kapacitetsplaner, rørdiagram ved omb. og do. specifikation. (Fred.) Solgt fra Olau-Line, Kbh. kaldesignal OYRP, og indflaget igen fra Aus. som til Dannebrog med nyt kaldesignal OYSV. (Mir.)
Tidligste år
 
1977 Seneste år
 
2004
Reference : To kapacitetsplaner, specifikationer for rep. og rørdiagrammer.

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1965 - 1967 OLAU HØG OYRP B. til Olav Line A/S, København.
1977 - 2004 OYSV B. til Olav Line A/S, København og solgt 1967-09-05 R. til Australian Oil Refinery, senere Caltex, Sydney og næ. til CALTEX CURNELL. Indfl. 1977-01-31 til Dannebrog A/S, Rungsted og næ. til NORDBORG.