Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBPH Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert 4-m. Brugstype LST
BRT 1688 / 1502 NRT 1226 DW 2100 / 2460 Klstr. -
BT - NT - IMO 1160663 Byg.nr. 0001
Byg.år 1919 Værft Rødbyhavns Dok og Skibsværft A/S. Prøvetur 1920-04-19. Byg.by Rødby Havn Byg.land Danmark
Dimension 250,6 x 40,2 x 22,0 feet (kend.) Maskine Sejl. Slettopskonnertrigning. Kun 1 rå til bredfok. Dampspil til sejlmanøvrer (og losning), + Diesel 320 HK fra 2 stk. Holeby motorer til 2 skruer.
TeknikMat. stål. 1 dæk, 4 master. Mandskabslukaf forude til 18 mand.
Person-infoKaptajn C.G. Grøndal (Flg. 1921)
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til HUSVIK (Per.)
Rederi B. til D/S af 1915 A/S, men solgt før aflevering til Oceana D/S A/S ved Suenson & Jespersen, København. Rederi
før - efter
Solgt 1925-12-03 A. til Compania Ballenera del Peru Ltda., Callao (norske interesser) og næ. til HUSVIK. Solgt 1928 til Mrs. D.E. & Mrs. R.E. Webster, Kingston, Jamaica, uden næ. I 1928 blev rigningen nedtaget og maskinen fornyet. Solgt 1931 til Jusvik Motorship Co., George Town, Cayman Isl. Solgt 1958 til Caribbean Federation Lines, Nassau, og næ. til HERMANO. Forlist 1959-11-06 ved Vera Cruz og oph.
Referencer- H&S registr.H&S 2011:0396
Bemærkninger(2011:0396) Konstruktionstegning. (Fred.) (Holm89) Omtalt p.26. (Dansk Skibsbygning) 1920 nr.1: Beskrivelse af skib med gengivelse færdigbygget. (The Motor Ship) 1919-08-29: Tegning og omtale.
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1959