ID-nummer | 7047 |
Skibsnavn | EDOUARD SUENSON |
Kend.bogstav. | NDRQ / OZXB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | KABEL |
BRT | 1552 / 1432 |
NRT | 646 / 555 |
DW | 830 + 275 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5097333 |
Byg.nr. | 0140 |
Byg.år | 1922 |
Værft | Orlogsværftet. Køllagt 1921-05-03. Afløb 1922-04-28. Afleveret 1922-10-00. Bilbrev 1922-09-13. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 244,6 x 35,2 x 21,8 / 24,8 feet (kend.) Lgd.o.a. 260 feet, Lgd.pp. 244,6 feet. |
Maskine | Dampmaskine 1100 iHK, triple expansion type fra Orlogsværftet. 2 kedler, hver med to fyrkanaler. Kedlerne og donkeykedel fra værftet. |
Teknik | Fart 10 knob. 2 dæk, awningdæk type, 2 master, fremfaldende stævn, hækbygget. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Det Store Nordiske Telegrafkompagni A/S, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1968-09-12 til Masnedø, Svend Bergsøe, til oph. Endeligt udslettet af reg. 1969-10-01. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1946-06. Årbog 1950-05. REF-36-2008. FEN-13-1835. REG-02-0645. H2. |
H&S registr. | H&S 2011:0399. SR-foto. H&S 2013:0003. |
Bemærkninger | (2011:0399) Konstruktionstegninger. (REF-36-2008) Omtale med tegninger 7 pp. Hjemkomst efter første rejse med rep. af kabler i Nordsøen fra 30. okt. til 13. nov. 1922. (BOG) Årbog 1946 p.164 samt årbog 1950 p.101. (Mir.) (H&S 2013:0003) Humoristisk tegning 1951. (REG-02-0645) Data om ejerforhold. |
Tidligste år | 1922 |
Seneste år | 1968 |