Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYJT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 811 NRT 398 DW 924 + 120 Klstr. -
BT - NT - IMO 1143520 Byg.nr. 0858
Byg.år 1918 Værft Cochrane & Sons Ltd. Afløb 1918-05-10. Afleveret 1918-11-00. Byg.by Selby / Sunderland Byg.land England
Dimension 213,5 x 30,0 x 15,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 680 iHK, triple expansion type fra MacColl & Pollock Ltd. Sunderland.
TeknikFart 13 knob. 1 dæk, 2 master og en post på forkant af hus til i alt 4 enkeltbomme, 3 lastrum, 3 luger
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra HELJO Omdøbt til RISÖY
Rederi B. til HMS Royal Navy som KILFINNY. Solgt 1920-01-00 til Ashburnham Steam Ship Co., Cardiff, og næ. til KENRHOS. Solgt 1930 til F. Jürgensen & Co., Pernau, og næ. til HELJO. Indfl. 1934 til Viking D/S A/S, København, og næ. til HORSIA. Rederi
før - efter
Solgt 1937-07-20 A. til Risøy A/S, Mandal, Norge og næ. RISÖY. Forlist 1942-03-20 i Bristolkanalen. Bombet af tyske flly på position 50.40 N og 005.01 W på rejse fra Southampton til Swansea med skrotjern.
ReferencerFEN-14-1902. H&S registr.H&S 2011:0399. SR-foto.
Bemærkninger(2011:0399) Konstruktionstegninger. (Mir.) Omb. til LST 1920. (Fred.) p.709. (JM) Pernau = Parnu i Estland. (FEN-14-1902) Kapacitetsplan (blåtryk) samt foto.
Tidligste år
 
1934 Seneste år
 
1942
Reference : Foto af HORSIA