Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGSM / OYVC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2480 NRT 1471 DW 3970 + 280 Klstr. -
BT - NT - IMO 5368263 Byg.nr. 0239
Byg.år 1927 Værft Lübecker Maschinenbau Gesellschaft GmbH. Afløb 1927-08-06. Afleveret 1927-10-23. Byg.by Lübeck Byg.land Tyskland
Dimension 308,7 x 43,9 x 20,1 / 23,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1415 iHK, triple expansion type + LT-turbine. Oliefyring. 2 kedler.
TeknikFart 10 knob, 1 dæk. 2 master, 5 lastrum, 5 luger. 1300 standards.
Person-info-
Reg.by Odense Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til AURIGA (Ty.)
Rederi B. til APM, København. Rederi
før - efter
Havareret 1942-05-30 ud for Hollands kyst ved bombning fra allierede fly. Solgt 1956-01-03 A. til Emil Hemmersam, Lübeck og næ. til AURIGA (DKCB). Solgt 1958-06-00 til Minos Co. Maritima, Panama, og næ. til MASTER KOMNINOS K., hjs. Beiruth. Overtaget 1960 / 1961 af Minosana Co. Maritima, Beiruth, og næ. til TRIAS. Solgt 1964 til Paraportiani Co. Naviera, Panama, og næ. til Paraportiani. Forlist 1967-11-25 efter grundstødning på position 05.29 S og 039.39 E, Tanzania. Sunket.
ReferencerÅrbog 2007-05. Årbog 2008-03. H2. B2. H&S registr.H&S 2011:0399.
Bemærkninger(H&S 2011:0399) Konstruktionstegninger. (Fred.) p.237. Havari under allieret flyangreb i Nordsøen på rejse fra København til Rotterdam. Bjærget og rep. (Mir.) (BOG) Årbog 2007 p.52, 56. + Årbog 2008 p.35-38: Om malmtransporter under WW2. (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.252. (Søulyk.) 1942 nr.183.
Tidligste år
 
1927 Seneste år
 
1967
Reference : Foto af LICA MÆRSK (I)