Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJMB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 3875 NRT 2489 DW 5300 + 618 Klstr. -
BT - NT - IMO 1152103 Byg.nr. 0175
Byg.år 1898 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1898-01-18. Afleveret 1898-02-26. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 368,6 x 46,2 x 17,6 / 25,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1600 iHK triple expansion type fra værftet. 3 kedler.
Teknik3 dæk, spardæk type, 2 master, 4 luger. 16 pax
Person-infoKaptajn Cold (jomfrurejsen) 1898-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DAIREN MARU
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1912-08-20 R. til Yoshida, Dairen, og næ. DAIREN MARU. Solgt 1921 og næ. til ANTONIO. Solgt 1923 og næ. til WING HONG. Oph. 1929 i Osaka.
ReferencerEAC K-143. H&S registr.H&S 2011:0399. H&S 1996:5263.
Bemærkninger(2011:0399) Konstruktionstegninger med videre. (Fred.) (H&S 1996:5263 = EAC K-143) Tegninger oprindeligt i ØK's arkiv. (Mir.)
Tidligste år
 
1898 Seneste år
 
1929