Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYMX Sam-kode KSB-10407 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 494 NRT 212 DW 850 /875 Klstr. -
BT - NT - IMO 5354640 Byg.nr. 0062
Byg.år 1953 Værft Svendborg Skibsværft A/S Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 190,6 x 32,5 x 12,0 feet (kend.) Maskine Diesel 800 iHK B&W 4-cyl. 2SA motor. Hjælpemaskiner fra Bohk.
TeknikFart 11 knob. 2 dæk åben shelterdæk type. Specielt udrustet til papirtransport med glatte indersider i lastrum og med stålluger til hurtiglukning.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DESPINA (Cyp.)
Rederi B. til Hans Svenningsen, København. Rederi
før - efter
Solgt 1974-02-12 R. til Spenmar Maritime Co. Ltd. Nicosia, Cypern og næ. til DESPINA S. Solgt 1979 til Fred Imbert C por A, Santo Domingo, og næ. til ALBORADA. Udslettet af Mir.-registret 2001-02-00. Tvivlsom eksistens.
ReferencerKSB-21-0221. KEH R-02. UDR R-03. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1242. H&S 1996:1261. H&S 1996:1294.
Bemærkninger(H&S 1996:1242 = KSB-21-0221) generalarrangement og billede. (Fred.) (H&S 1996:1261 = KEH R-02) Tegning for forslag til forøgelse af vandballast. (H&S 1996:1273 = UDR R-03) + (H&S 1996:1294 = UDR R-03) Tegninger af lugearrangement, skærstoksvogn, og lugelukning. Fra KEH. Dateret 1954. (JM) Første danske skib i denne størrelse bygget med Marshallhjælp. Dansk arbejde, dansk stål.
Tidligste år
 
1953 Seneste år
 
2001
Reference : Generalplan for skibet samt billede:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10407