Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 7074 | Skibsnavn | TELLO | ||||
Kend.bogstav. | OYMX | Sam-kode | KSB-10407 | Rig-Maskine | Motorskib | Brugstype | LST |
BRT | 494 | NRT | 212 | DW | 850 /875 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 5354640 | Byg.nr. | 0062 |
Byg.år | 1953 | Værft | Svendborg Skibsværft A/S | Byg.by | Svendborg | Byg.land | Danmark |
Dimension | 190,6 x 32,5 x 12,0 feet (kend.) | Maskine | Diesel 800 iHK B&W 4-cyl. 2SA motor. Hjælpemaskiner fra Bohk. | ||||
Teknik | Fart 11 knob. 2 dæk åben shelterdæk type. Specielt udrustet til papirtransport med glatte indersider i lastrum og med stålluger til hurtiglukning. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | - | Omdøbt til | DESPINA (Cyp.) |
Rederi | B. til Hans Svenningsen, København. | Rederi før - efter | Solgt 1974-02-12 R. til Spenmar Maritime Co. Ltd. Nicosia, Cypern og næ. til DESPINA S. Solgt 1979 til Fred Imbert C por A, Santo Domingo, og næ. til ALBORADA. Udslettet af Mir.-registret 2001-02-00. Tvivlsom eksistens. | ||||
Referencer | KSB-21-0221. KEH R-02. UDR R-03. ORG-N. | H&S registr. | H&S 1996:1242. H&S 1996:1261. H&S 1996:1294. | ||||
Bemærkninger | (H&S 1996:1242 = KSB-21-0221) generalarrangement og billede. (Fred.) (H&S 1996:1261 = KEH R-02) Tegning for forslag til forøgelse af vandballast. (H&S 1996:1273 = UDR R-03) + (H&S 1996:1294 = UDR R-03) Tegninger af lugearrangement, skærstoksvogn, og lugelukning. Fra KEH. Dateret 1954. (JM) Første danske skib i denne størrelse bygget med Marshallhjælp. Dansk arbejde, dansk stål. | ||||||
Tidligste år | 1953 | Seneste år | 2001 |
Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10407