Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZKJ Sam-kode KSB-10359 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 2232 NRT 1283 DW 3050 / 3100 Klstr. -
BT - NT - IMO 5246922 Byg.nr. 0100
Byg.år 1962 Værft Svendborg Skibsværft A/S. Afløb 1961-11-30. Afleveret 1962-03-28. Reg.nr. D-869. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 88,55 x 12,75 x 7,25 meter og 274,1 x 41,9 x 21,1 feet (kend.) Maskine Diesel 2000 iHK MAK 10-cyl. 4SA motor.
TeknikFart 13 knob, 2 dæk lukket shelterdæk type. 4 lastrum, 4 luger, køleanlæg, isklasse 1, maskine og aptering agter. 12 pax.
Person-infoBesætning 30 mand. Kaptajn S. Th. Sørensen, fra nyb.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til YAN DANG SHAN (Kina)
Rederi B. til AES, Svendborg. 1962-04-06 gik i 5 års bareboat charter til Grønlandske Handel = KGH. KGH afleverede 1973-04-18 skibet til AES. Rederi
før - efter
Solgt 1986-11-00 Rederiet for Nanok S, Brønshøj. Solgt 1987-08-00 Oujiang Shipping Co. Ltd., Kina, og næ. til YAN DANG SHAN. Udslettet fra Mir. 1987 - tvivlsom eksistens.
ReferencerKGH. SR-bilag 1964:0650. KSB-19-0173. SVB R-01. Årbog 1991-05. FEN-13-1861. H&S registr.H&S 1996:1242. H&S 1996:1299. SR-foto.
Bemærkninger(SR-bilag 1964:0650) Søsætningsmeddelelse. (H&S 1996:1242 = KSB-19-0173) mini generalplan, klassedokumenter, specifikationsark. (H&S 1996:1299 = SVB R-01) Generalarrangement. (Fred.) (Forlis 1970) Brand 1970-02-04 i apteringen under dokophold på Helsingør Skibsværft. 4 mand omkom. Genopbygget. (KGH-oplysningsmappe) Var efter afleveringen fra BB-charteren til tider af KGH chartret for enkeltrejser. (BOG) Årbog 1991 p.90.
Tidligste år
 
1962 Seneste år
 
1987
Reference : Søsætningsmeddelelse.
Reference : Generalplan og specifikationer, klassedokumenter for skibet:
Reference : Foto af NANOK S.

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10359