Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXDT Sam-kode KSB-10437 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 437 NRT 270 DW 735 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0388
Byg.år 1967 Værft Ruhrorter Schiffs- und Maschinenbau - Fr. Krupp Byg.by Duisburg Byg.land Tyskland
Dimension 167,5 x 29,6 x 12,1 feet (LR) (Loa.) 189,9 feet. Maskine Diesel 300 / 550 iHK MWM motor. Ny motor 1974.
TeknikFart 10,25 knob, 1 dæk.
Person-info-
Reg.by Søby Reg.land Danmark Omdøbt fra S.A. GUDMAND Omdøbt til SINGLE BOY (udl.)
Rederi Solgt 1974-12-11 R. til Partrederi Vestholm, Søby, KR skibsreder Jørgen Christensen, Søby og næ VESTHOLM Rederi
før - efter
Solgt 1975-07-28 R. til K/S A/S Eidesvik & Co. Bømla, Norge og næ. SINGLE BOY.
ReferencerKSB-22-0250. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1242
Bemærkninger(KSB-22-0250) kapacitetsplan, kurver, aptering og klædningstegninger. Dokliste eller specifikationer fra 1975, tegning fra 1975 fra skibsingeniører Mikkelsen & Rosholm. (Fred.) Under tysk flag 1972-09-28 kæntret ved Sejrø, bjærget og solgt til Dk.
Tidligste år
 
1974 Seneste år
 
1975
Reference : Kapacitetsplan, kurver, aptering og klædning tegninger samt dokliste / specifikation for skibet

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1973 - 1974 S.A. GUDMAND OXDT Indfl. fra Tyskland 1973-05-21 til Svend Åge Gudmandsen, Hundested og næ. til S.A. GUDMAND
1974 - 1975 OXDT Solgt 1974-12-11 R. til Partrederi Vestholm, Søby, KR skibsreder Jørgen Christensen, Søby og næ VESTHOLM