Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTQZ Sam-kode KSB-10438 Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 433 NRT 397 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1854 Værft Skibsbygmester J.O. Strandberg. Byg.by Hernösand Byg.land Sverige
Dimension 130,7 x 30,8 x 16,8 feet (LR) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, forhudet yellow metal. 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn N. Hansen (Flg. 1916). Kaptajn E. Vilandt, 1916 til forliset 1916-11-16.
Reg.by Århus Reg.land Danmark Omdøbt fra LORD PALMERSTON (udl.) Omdøbt til -
Rederi Indflg. fra Sv. 1915-10-16 A. til Rhederiselskabet Jylland A/S ved R. Lohmann Hviid, Århus og næ. til FENJA Rederi
før - efter
Forlist 1916-11-16 ved Norge kyst efter at være stukket i brand af besætning fra tysk ubåd.
ReferencerKSB-10-0331. F1. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1227
Bemærkninger(KSB-10-0331) salgsdokument fra 1915-10-06. (Fred.) Krigsforlist 1916-11-16 i Skagerrak af tysk ubåd med brandbomber om bord. (Krigsforlis 1914-1918) nr.61: Besætning taget op fra egne både af norsk torpedobåd RAVN. Senere blev besætningen igen sat om bord i det brændende skib, nu inden for territorialgrænsen, og S/S PRÆSIDENT CHRISTIE tog havaristen på slæb, men ilden bredte sig, slæberen sprængtes, og skibet sank. Besætningen landsat samme aften i Kristiansand.
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1916
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10438