Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFJS Sam-kode BOG-00103 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 3876 NRT 2456 DW 6800 Klstr. -
BT - NT - IMO 2213696 Byg.nr. 0428
Byg.år 1905 Værft J.L. Thompson & Sons. Afløb 1905-05-18. Afleveret 1905-06-00. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 363,8 x 50,5 x 15,4 / 23,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1500 iHK triple expansion type fra J. Dickinson & Sons, Sunderland.
TeknikFart 9 knob. 2 dæk, spardæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra BIRTE JENSEN Omdøbt til MARATHON (Gr.)
Rederi Solgt 1926-04-18 R. til Codan D/S A/S, København og næ. til GULDBORGSUND. Rederi
før - efter
Solgt 1927-04-25 R. til M.G. Chrussachi, Chios, Grækenland og næ. til MARATHON. Solgt 1931 til S.A.M. Killingbeck, Lamaca, og næ. til KOSTI. Solgt 1933 til Nicholas J. Pissis & Michel M. eissmann, Piræus, uden næ. Solgt 1936 til John D. Chandris, N.J.Pissis & M.Weissmann, Piræus, uden næ. Solgt 1937 til J.D. Chandris & N.J. Pissis, Piræus, uden næ. Solgt 1941 til Rederi A/B Atalanta, Helsinki, og næ. til ARICA. Solgt 1950 til Ab Anchor Shipping Oy, Helsinki, og næ. til TIRRENIA. Forlist 1953-01-23 ved brand og eksplosion på position 145 sm E for Port Sudan på rejse fra Constanta til Kina.
ReferencerÅrbog 1986-05. Årbog 2007-03. KOP-1. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbogen 1986 p.136, 151. + Årbog 2007 p. 13, 22. (Fred.) p.418. Minesprængt 1939-09-03 i tysk minefelt S for Falsterbo rev fyrskib. Skibet hævet og rep. på B&W. (Mir.) (ELI) (StD-3) p.416.
Tidligste år
 
1926 Seneste år
 
1953

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1924 - 1926 BIRTE JENSEN NFJS B. til J.L. Mowinckel, Bergen, som RYGJA. Solgt 1915 til Albert Jensen, men nåede ikke dansk nationalitetsbevis, men overgået til American Transatlantic Corp., og næ. til ALLAGUASH (LFND), senere overtaget af Foreign transport & Mercantile Corp.
1926 - 1953 NFJS Solgt 1926-04-18 R. til Codan D/S A/S, København og næ. til GULDBORGSUND.