Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode KSB-10454 Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 990 NRT 898 / 916 DW 1500 Klstr. -
BT - NT - IMO 5618027 Byg.nr. 0142
Byg.år 1884 Værft R. Thompson & Sons. Afløb 1884-07-21. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 205,8 x 33,5 x 19,5 feet (LR). Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. jern. 1 dæk, 3 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra CARL (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. til C.H.H. Winters, Elsfleth, som CARL (NGBQ). Senere ejet af Carl Winters, Bremen. Solgt 1907 til Carl A/S, Skien, Norge (WHKR). Indfl. ultimo 1916 til Kaj Hvilsom, København, og næ. til MARIE. Rederi
før - efter
Iflg. Fred. med Hvilsom som ejer var KR. hos Kæmner Rasmus Kromann Bager, Marstal (1916). Solgt 1917-04-24 til Det Baltiske Rederi-A/S, København (KSB, men ikke i Fred.).Havareret 917-08-01 ved anduvning af Pasajes, grundstødt, flotbragt, men læk, kondemneret og solgt (Kilde: Ærø Sejlskibe).
ReferencerKSB-10-0364. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1227. SR-foto.
Bemærkninger(KSB-10-0364) salgsdokument fra 1917-04-24. Skibet kom formodentligt aldrig i Skibslisten eller fik dansk kaldesignal. (Fred.) p.99 (Marie) + (Gruelund Århusnoter) Forliste 1917-08-01 ud for Pasajes Spanien. Ville sejle lodsen i møde, men grundstødte og blev grundsat, men kæntrede og besætningen måtte hurtig forlade skibet, der blev kondemneret. (Mir.)
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1917
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10454