ID-nummer | 7179 |
Skibsnavn | BIEN |
Kend.bogstav. | NVPG / OYAQ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | BGS |
BRT | 116 / 120 |
NRT | 18 |
DW | 25 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0467 |
Byg.år | 1916 |
Værft | Motala Verkstads Nya A/B. Reg.nr. G-36 og H-143. |
Byg.by | Motala |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 85,9 x 20,2 x 10,8 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 52 nHK, 280 iHK, 2-cyl. compoundmaskine af værftets type. |
Teknik | 1 dæk. Bjærgningsskib, bugserbåd. 1 mast, lodret stævn, rundt spejl. |
Person-info | - |
Reg.by | Helsingør |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Bien Bugser-A/S, Helsingør, datterselskab af Em. Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise. |
Rederi før - efter | Overt. 1926-06-01 A. af Svitzer, hjs. Helsingør. 1940 i hjemmeflåden. Havareret 1945-08-06 ved minesprængning ud for Falsterbo Rev. Omb. 1951 til motorskib. Solgt 1976-03-00 R. til H.I. Hansen A/S, Odense for oph. |
Referencer | H2. B2. REF-14-1915. REG-01-0315. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.353: Data. Omb. 1951 på Aarhus Staalskibsværft og på Nordhavnsværftet, Kbh. til M/S med 480 iHK Ruston & Hornsby motor. 120 BRT, 17 NRT, 40 + 35 DWt. (REF-14-1915) 3 foto. (Krigsforlis) nr.643. (Søulyk.) 1945 nr.31. Under bugsering ud for Falsterbo skete en minesprængning under det bugserede skib, hvorved BIEN fik omfattende skader på maskineri og skrog. Opankret, men noget senere samme dag fortsattes rejsen gennem Falsterbokanalen til København. (REG-01-0315) Yderligere data om ejerforhold. |
Tidligste år | 1917 |
Seneste år | 1977 |