Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVPG / OYAQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 116 / 120 NRT 18 DW 25 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0467
Byg.år 1916 Værft Motala Verkstads Nya A/B. Reg.nr. G-36 og H-143. Byg.by Motala Byg.land Sverige
Dimension 85,9 x 20,2 x 10,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 52 nHK, 280 iHK, 2-cyl. compoundmaskine af værftets type.
Teknik1 dæk. Bjærgningsskib, bugserbåd. 1 mast, lodret stævn, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Bien Bugser-A/S, Helsingør, datterselskab af Em. Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise. Rederi
før - efter
Overt. 1926-06-01 A. af Svitzer, hjs. Helsingør. 1940 i hjemmeflåden. Havareret 1945-08-06 ved minesprængning ud for Falsterbo Rev. Omb. 1951 til motorskib. Solgt 1976-03-00 R. til H.I. Hansen A/S, Odense for oph.
ReferencerH2. B2. REF-14-1915. REG-01-0315. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.353: Data. Omb. 1951 på Aarhus Staalskibsværft og på Nordhavnsværftet, Kbh. til M/S med 480 iHK Ruston & Hornsby motor. 120 BRT, 17 NRT, 40 + 35 DWt. (REF-14-1915) 3 foto. (Krigsforlis) nr.643. (Søulyk.) 1945 nr.31. Under bugsering ud for Falsterbo skete en minesprængning under det bugserede skib, hvorved BIEN fik omfattende skader på maskineri og skrog. Opankret, men noget senere samme dag fortsattes rejsen gennem Falsterbokanalen til København. (REG-01-0315) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1917 Seneste år
 
1977
Reference : Foto af bugserbåden BIEN
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet BIEN.